Netpostman Creative Commons License 2002.07.27 0 0 3494
Hátsó dob, katalizátor: szerintem szépen (de nem túl hangosan) szóló dobot lehet 15ezertől szerezni ügyes kipufogósoknál. A saját gyártmányok (közül a jobbak) semmivel sem rosszabbak, mint a márkás "univerzális"-ok. A márkás tipus-specifikus dobok nagyon drágák; jóindulattal tételezzük fel, hogy a fejlesztőmunka, az illesztgetés költségét kell megfizetni. Szóval egy jó kipufogós megoldja a problémát, pláne ha ott az eredeti mintának.
A "sport katalizátorok" ügyében nagy a szélhámozás. Egy sima (nem sport) szerintem 30ezer körül elérhető, nekem konkrétan 34ezret mondott a ProExhaust, de a "sport" az százezrek kérdése. Aki 30 környékén igér sportkatalizátort, az vagy kevéssé tájékozott, vagy nagyon is az, csak jól át akar verni... (A normális katalizátornak kerámia teste van, ami normál utcai körülmények között jól tűri a megpróbáltatásokat, de nem szereti sem az olajat, sem az üzemanyagot. Ehhez képest a sportkatalizátor fémből van, amit nem tesz azonnal tönkre, ha egy kis üzemanyag elégne a környékén/benne. - amikor a versenyautók durrognak, lángolnak. A sportkatalizátor annyira drága, hogy pl. a rally OB-n futó versenyautók többségében is inkább a simát cserélgetik, minthogy megvegyék a "sport"ot. Az is igaz, hogy egy verseny után kidobni jobb a 30ezres egyszerűt... Szal én úgy tudom, hogy sportkatalizátor a versenyautók közül is csak azokban van /egy darabig/, amikben ez a "széria", tehát a WRCk és egy két komoly, eleve versenyautónak épült gép.)
Egy dolog lehet még emögött a 30ezres sportkatalizátor mögött: sima kerámia, csak valami szabadabb áramlású darab. /Hát ez hosszú lett és unalmas, bocs./