CsipkeJozsika Creative Commons License 2002.07.26 0 0 440
Mérnök lévén tisztában vagyok a folyadékok termodinamikájával.

De elővigyázatosságból mindig csak akkor tankolom túl az üza.tartály névleges kapacitását, amikor tudom, hogy egy menetben le is fogyasztom a túltöltést, azaz min. 50 km út áll még előttem.

Nekem eddig még nem sikerült csont szárazra lefogyasztani a tankot, de ott van ilyenkor velem egy kis 5 literes műanyag kamrában 5 liter gázolaj.

A fedélzeti komputer (azért ez nem kicsit túlzás annak nevezni, nem felvágni akarok vele) tank üres, rohanj tankolni kiírása után legútóbb még 110 km-t furikáztam.

Eddig maximálisan elégedett vagyok a Nissan új Diesel motorában, a 2,2 literes common-rail rendszerű állatban. Csendes ámde erős és fürge ráadásul még nem is túl falánk. Másfél tonna mozgatása meg sem kottyan neki.

Nem véletlen, hogy az X-trail terepjáró is ezt kapta. Korábbi Nissanom, a 2,7 TDi bizony lomha volt gyorsításoknál, bár volt ereje, 129 LE-s volt, de a fogyasztása, akárhol is mentem, ha fene fenét evett is 9,5 liter volt. Ezt a Nissan mérnökei beállították valahogy, hogy a terepjáró nyomatékkarakterisztikája konstans legyen álló helyzettől (vontatott nehéz tárgy megmozdításához) 3600 fordulat/percig. Ez az új 2,2 TD fele fordulaton adja le u.azt a teljesítményt, tehát hönnyű belátni, hogy a nyomatéka, azaz ereje gyakorlatilag a duplája! És ettől megy a járgány!

Előzmény: nemmindegy (439)