Én, személyes tapasztalataim alapján a következőt ajánlanám, igaz ez a legköltségesebb megoldás, de szerintem a legjobb:
LENZ rendszert kiépíteni, PC vezérléssel, amit a Freiwald TrainController&Co-val vezérelhetsz.
Szakaszokat, legyen az váltó vagy vágány úgy építesz ki, ahogy akarsz. Egyébként az LB100-ról képet láthatsz a honlapomon (web.axelero.hu/martrain), mérete kb 6*3 cm lehet, így emlékezetből...)
A programban egyedileg lehet (sőt kell) minden mozdony valós sebességét hozzákalibrálni a virtuális sebességhez, tehát ez alapján a pontosan beállított mozdony valóban 40 km/h 1:87 viszonyított sebességével halad a pályán.
Minden egységet (vonat, szakasz, jelző, váltó) 5 különböző módon tudsz kezelni, ezek egymástól függetlenül beállíthatók, bármelyiket bármilyenre:
1, Full automata, ilyenkor kell hátradölni és csak nézni 24 órán keresztül az asztalt
2, Manuális vonatvezérlés,
3, Manuális vonat + jelzővezérlés
4, Manuális vonat + jelző + bizber vezérlés
5, Full manual, gyakorlatilag ugyanaz mint az analóg.
Nagy előny, hogy a LENZ-nek köszönhetően annyi slave vezérlő köthető be, amennyit csak akarsz, tehát nem kell mindenhova PC, de még Lokmaus sem, csak olyan pult, ami a LENZ kompatibilis parancsokat tud küldeni a központnak.
Fentiek alapján bármilyen módon lehet az asztalt vezérelni, ha akarod egy klikkel kikapcsolsz minnden automata funkciót, aztán lehet Matuska Szilvesztert 'modellezni', bár nekem még nem jutott eszembe egy modellem ripityára törése sem...
martisz