Elszor is leszogeznem, hogy nem szeretnek vitatkozni nagyon rezgarassal, mert amiota olvasom a topikot, o az egyik legfelkeszultebb topikolo, de a filozofia kulonbseget nem ertem illetve nem tudom elfogadni.
Ha mar fel akarnank osztani a vasutmodellezest, akkor azt tegyuk a palyan automatizaltsaga alapjan, azaz manualis, felautomatikus es automatikus uzem.
A DCC a felautomatikustol indulhat, bar ha vki csak a mozdonydekodert es az iranyitot veszi meg, akkor van egy jo draga - analog modon is kialakithato - digitalis rendszere.
Szamomra a felautomatikus uzem azt jelenti, hogy a palya egeszet vagy adott reszet kell figyelemmel kiserni mert adott funkciok nem implementaltak, azaz esetleg nincs jelzoallitas, terkozfigyeles, stb. Ekkor jon a rezgaras altal leirt allomasfonok v. diszpecser latoszog. Itt celszeru nagyobb palyanal tobbfos kezeloszemelyzetet tartani.
Teljesen automaitkus uzemnel, amikor mindenhonnan kap az ember visszajelzest, az egyes szakaszok aramellatasa fugg a kovetkezo szakasz foglaltsagatol, stb meg inkabb az allomasfonok szemlelet jon be, mert a vonatokat kozvetlenul az automatika - PC,PLc,stb - vezerli, azaz az embernek azt kell eldontenie, hogy honnan hova menjen az adott vonat. Az osszeutkozesek es egymasra futasok elkeruleset a megfelelo sw mar elvegzi az elvezet meg megmarad az embernek.
Kivancsi lennek a tobbiek velemenyere, ok melyik perspektivaba kepzeltek bele magukat ????