etwg Creative Commons License 2002.07.23 0 0 380
Szia HRicsi

nem egészen tudok egyetérteni veled. A vonatok sebességét másképpen is szabályozni lehet, ha már azok esetleg egyforma sebességgel mennének (ami aligha fordul elö - vegyél két különbözö ROCO vagy esetleg egy PIKO meg egy FLEISCMANN mozdonyt - szinte kizárt, hogy egyforma gyorsan mennek).
Ha azonban pl. 2 Nohabot vagy Szergejt akarsz más más sebességgel járatni erre is vannak elképesztöen egyszerü, és igen olcso megoldások - pl. beraksz 1-3 hidegyenirányitot, aminek a +/- sarkait rövidre zárod. Minden ilyen elem kb. 2V-tal lassitja a mozdonyt.
A DCC tényleg csak akkor kell, ha be tudod biztositani az egyedi vezérlést (ami nagyon szuper volna, mert azt az ilyen pályákon aligha tették mindeddig, igy esetleg a jövöbeli mozdonyvezetök is gyakorolhatnának - pl. a RAILCO szimulátor helyett majdnem élöben. (Ilyenkor az automatika kikapcsolando).

A váltomezöket meg ugy szokták a nagyvasuton is felosztani, hogy azok a forgalom szempontjábol blokkolják a vágánymezöt. Azaz, ha pl. 3 más-más irányu kimenet van, akkor 3 mezöre szoktákm osztani, igy mindig irányszerint van egy-egy foglaltságjelzö (amennyiben ezt sikeröl igy felosztani).

Tehát egy állomáson lesz (egy irányba számolva) 1 foglaltság szakasz a peronnál, egy késöbb a kimeneti jelzö elött, majd pedig egy utánna a vágánymezön. Igy teljesen hitelesen le tudod képezni a nagyvasutat. Természetesen ha az állomás igen egyszerü pl. 3 válto 3 kimeneti irányt jelent akkor mind a 3 váltonak saját mezejének kell lenni, de az ilyen állomáson a nagyvasut esetében csak egy vonatot lehet általában egyszerre kiengedni (a többinek várnia kell), tehát egy foglaltsági mezövel szokták ott is megoldani a dolgot. Ha vonat elhagyta az ellenörzött szakaszt, akkor indulhat a következö a 2. irányba stb.

Előzmény: sze_vasut (378)