Varshi_ Creative Commons License 2002.07.18 0 0 267
BXLeader:

> Nem tudom miért, de a Fiatnál rég elfelejtették azt a fogalmat hogy túltervezés , azaz míg a tíz
> éves 307-es 160-nál még kiszalad a világból addig a Stornó motorján már elvégeztek egy
> pár generált.

Bocs, de légyszi releváns infokat sorolj fel!
Tudtommal a 2.0-ás Pug motor már a 406-osban is ketyegett. Az 1.8-as Barchetta motor neve meg magáért beszél. Tehát akkor kérnék statisztikákat arról, hogy ezekkel mi a helyzet.
Köszönöm.

(Csak mellesleg jegyzet meg, hogy tudtommal éppen a Pug az, ami a rövid áttételezése miatt jobban pörög 160-nál, de ezen most nagyvonalúan ugorjunk át...)

.
> Lásd ősszehasonlító teszt:
> Opel Manta GT/E vs. VW Golf 1.6 GTi 105 Le 110Le

Most vagy a szemem csal meg, vagy az elmém nem elég éles már, de a felsoroltak közt nem véltem felfedezni sem a 307-es, sem a Stilo nevét (de még csak a Pug vagy a Fiat szót sem). :o))

(Szóval nekem az egész addig hibás analógia, míg be nem bizonyítod, hogy _tényleg_ megfeleltethetők egymásnak ezek a kocsik, olyan releváns pontokat nézve, mint tervezési folyamatok, minőségbiztosítási direktívák, élettartam becslések és mérések...
Aligha fog sikerülni, egymás közt szólva.)

.
> Nekem is van olyan szaktanár ismerősöm aki pedig a Francia motorokért,
> autókért rajong igaz ezt embere válogatja.

Ez így ebben a formában igaz, viszont tudtommal a franciáknak inkább a dízeleik legendásak, míg erről a Barchetta motorról nemhogy rosszat nem hallottam az életben, de inkább csak jót...
Pedig nem tegnapi dolog, és a Barchetta kimondottan olyan típus, amit gyilkolásra találtak ki... és használnak is.
(Time is on side...
yes, it is... :)))

.
Én azt mondom, hogy túl a berögzült konvenciókon, elhagyva a tényleges Stilo-problémákat, szvsz az utolsó a motor lesz, amivel (normális használat esetén) gond lehet...

-
Az Utolsó Európai:

> Az általam vezetett Stiloknál épp ellentétes a kép, a gyorsításhoz szinte kötelező
> a visszakapcsolás -

Ehem, ide illenék megjegyezni, hogy Te szvsz 1.6-osokról beszélsz. (Egyrészt mert Neked is az van a Pug-ból, meg főleg 1.6-os Stilokat próbáltál...)

De mi a helyzet az 1.8-assal?
Nekem az van, és Te magad is próbáltad! (Rövidebb az áttételezése, mint az 1.6-osé.) Mert hát a téma most ez, és asszem Te 2.0-ás 406-ost is vezettél már.

Emlékeim szerint meg voltál elégedve a kocsim dinamizmusával, pedig hárman is ültünk benne (meg akkor épp elég szar benzint tankoltam. :-//).

Az 5. fokozat szvsz ideális autópályára (is). Pont 120-130-nál van a nyomatékgörbe csúcsa, úgyhogy vidáman szalad a világba onnan, lazán gyorsítva 5.-ben.

A minap klímával, 150 ás 200 közt autózva emlékeim szerint 7.5 és 7.9 között mozgott a trip computer szerint a fogyi. 130-140-et tartva (szintén klímával, közepes terheléssel) 6.5 körül van a fogyi.

De mi a helyzet a 2.0-ás Puggal? Sajna nekem kevés infom van róla...

Btw: Amúgy érdekes, de szvsz mind a Stilonak, mind a 307-esnek jót tenne egy 6 fokozatú váltó - ami ötvözné a két megoldás előnyeit....

-
Minden jót;
Varshi