MagyarOpelMantaClub Creative Commons License 2002.07.09 0 0 1227
mantaman!

Dehogy haragszom :)

2.0 16v motor gyárilag nem került Mantába. Házilag átalakítva már jópárral találkoztam.

Silverman!

A hengerfejen levő beömlő és kipuffogó csatornák gyárilag enyhénszólva elnagyoltan, sorjásan és megmunkálatlan felülettel készülnek. Ezért azok belső faláról jónéhány milliméternyit le lehet szedni,- ezzel jóval nagyobb lesz a keresztmetszet - és felületi egyenetlenségeket el lehet tüntetni.

Mielött a hengerfejből leveszel, érdemes egy kicsit számolgatni, hogy mekkora lesz a kompresszió viszony. Gondolom a 2.4-es motorra nem a saját hengerfejét akarod felrakni. Ha komoly tengelyt akarsz bele, netalán még fokolni is akarod a vezérlést, akkor utolérheti a szelep a dugót. Szóval ez is bonyolultabb annál, mint elsőre gondolná az ember.
8 tizednél többet valószínüleg nem érdemes levenni, ha nem akarsz 500 km-enként generálozni.

jns-nek igazan van. A 2.4-es alkatrészek még kint is ritkák és drágák. Ajánlom inkább a 2.2-est közel ugyanaz kihozható belőle, jóval olcsóbban.

Tom

Előzmény: mantaman (1221)