Háát igen, nem vagyok meggyőződve róla, hogy a Warcraft3-mal sikerül elérni a Starcraft sikerét. Én már akkor meglepődtem, amikor kiderült, hogy 1 CD mindössze. Arra gondoltam, vajon mi fér bele ennyibe.
Ami tetszik:
- Grafika: Látványos, igényes, 3D. Hangulatos, de ez a Blizzard-nál már hagyományos. Az a pálya pl. ahol le kell csapni a zombivá vált lakosokat...szinte beleborzongtam a ködös, dermesztő hideget és halált árasztó város látványába. A varázslatok, aurák, tájak, vízek, építmények mind-mind fantasztikusak. Külön kiemelkedik számomra az Undead épületek épülése, pusztulása.
- Hangok, zene: szintén kegyetlen jó feeling. A hullákat zabáló undead-ek csámcsogása...uhhhh...
- Videó: Arthas visszatérése és apjának megölése valami eszméletlen, a többi is nagyon bejön. Tetszenek továbbá a játék engine-jére alapuló átvezető jelenetek is, kamera-közelítés, stb.
- Ötletek: határozottan történték "lopások". :-)) Az Undead épületek csak nyálkára építhetők, maguktól épülnek...ismerős, ugye?? :-)) Nagyon tetszik, hogy az Undead épületek jó része védekező funkciót is betölt. Főleg poén, hogy a "házak" is upgrade-elhetők erre. Házak, ugye, amúgy is szükségesek...viszont kellemetlen ár, hogy a sima Undead munkások nem tudnak fát vágni, harcosokat kell erre a célra lekötni...persze tény, hogy így gyak. bázisonként csak 5 munkás kell, viszont a Ghoul-ok 2 supply-t foglalnak.
És ami nem tetszik:
- Némely megszokott funkciót megváltoztattak, néha rohadt bosszantó. Pl. ha kijelölök egy csapatot, majd rákattintok a csapat egy tagjára, ez régebben azt jelentette, hogy azt a figurát választom ki. Itt viszont kiemeli az adott figurát, de a fókusz marad a csapaton. Ez számomra azért zavaró, mert rendszeres szokásom, hogy figyelem, melyik tag sérül egy csata során, és ha nagyon sérül, visszavonom a harctól. Most viszont szívok ezzel, mert a fókusz az egész csapaton marad, ezért az egész bagázs megindul visszafelé...persze ilyenkor anyázok...
- Egységlimit igen kevés. Az utolsó human pályán pl. 3 oldalról kell védeni a bázist, ha mindenhová az alapvédelmet szolgáló 4-5 figurát (lovag, griff, muskétás, pap) odateszem, már nem is tudok jóformán támadó sereget összeállítani...arról nem is beszélve, hogy kifejlesztek pluszba 4 lovagot, akkor már magas fenntartási költségszintbe lépek, ahol 10 aranyból 6 elveszik. Így jobban jár az ember, ha minimális hadsereggel kitermel mindent, az expeket is hadsereg helyett inkább tornyokkal veszi körbe...4-5 torony az expen hatásos védelemnek bizonyult minden támadás ellen, elég volt 2 lovag plusszba, a távolról romboló gépekre kirombolni...
- Atomerőmű kell a játszásához, sok figura esetén nagyon be tud szaggatni. 850-es Thunderbird-öm van, 256 mega RAM, 64 megás videovezérlő (nem emléxem a nevére, de erős középkategóriás). Milyen lehet ez 8 playeres game-ben???
- Egységek száma kevés. A Warcraft 2-ben volt:
1. munkás
2. gyalogos
3. lovag
4. ostromgép
5. varázsló
6. tanker
7. romboló
8. csatahajó
9. repülő
10. tengeralattjáró
11. íjász
12. grifflovas
13. robbanós figura
Ehhez képest a War3-ban van:
1. munkás
2. gyalogos
3. ostromgép
4. muskétás
5. pap
6. varázslónő
7. robbantós
8. ostromgép
9. ágyús
10. griff
11. repülő
Persze ez sem kevés, de visszafejlődést jelent a változatosság terén...
Ami a játék végi Starcraft képet illeti, szerintem ez PONT azt a célt szolgálja, hogy felkeltse az érdeklődést...nem lennék meglepve, ha a War3 Expansion set preview-ja egy Starcraft 2 -előzetes lenne...