APT Creative Commons License 2002.07.03 0 0 6315
KUONI PÁSZTOR: A vékony fólia a híd alatt alighanem távtartó volt, és elképzelhető, hogy billegőtengely-csere után került oda, mert a cserélt tengely hossza esetleg nem stimmelt. Más ötlerem nincs. Az asztali órádat pedig becsüld meg, ha találkozol vele, meghajlás után nevezd "Tekintetes uramnak"! ;))) A leírásod alapján egy hamisítatlan torziós ingás óra. Az elv azon alapszik, hogy a torziós szálon ide-oda forgó test ugyanúgy állandó lengésidővel bír, mint a normál inga. Mivel a lengésidő több, sőt akár 10-15 másodperc, így ritkán van emelés, és nagyon lassan járó, hosszú járásidejű órák készíthetőek, gyakoriak voltak a 400 napos órák is. Csak sajnos a torziós inga nem olyan pontos, mint a normál inga, a hőfüggése is nagyobb, így a gyakorlatban nem vált be teljesen, de mint érdekesség és látványosság pompás!
A stabil órák felhúzási pontjait illetően pedig helyes a meglátásod, ezek az alábbiak:
1 - az óraművet húzza, precíziós regulátorokon mindig csak 1 van.
2 - az ütőművet húzza, álló, fali és asztali órák általában feles vagy negyedütősek.
3 - a zenélőművet húzza ("grande sonnerie"), ezek egész órában valamilyen dallamot is eljátszanak, leggyakrabban a Westminstert.

PASSIONATA: Valóban, a fly-back kronó menetközben leállás nélkül nullázható, úgy, hogy azonnal újraindul. (No és tényleg nagyon elmentetek MESSERREL "marine style" irányba! Gondoljatok a topicon csüngő sok fiatalkorúra! ;)) )

MÁLNAPUDING, FEKVŐRENDŐR: Sok órás rendbe tudná tenni az óráitokat, próbálkozhattok a P.Kiss Istvánnal is, de ő nyár végéig aligha fog ráérni. Látni kellene, milyen állapotban vannak az órák, talán akár én is bevállalnám őket.

ORAGYUJTEMENY