Törölt nick Creative Commons License 2002.07.01 0 0 38
Kedves despil_hun!

Az adatvédelmi érv valóban nem kifogástalan, de ilyen alapon bármit össze lehet kapcsolni. De mivel az ilyen összekapcsolás TILOS, nem tervezhetsz olyan rendszert, amiben ez eleve benne van. (És nem csak a lehetőség!!!)

De vizsgáljuk meg, milyen adatokat tárolhatsz egy ügyfélröl és egy dolgozóról:

Ügyfél:
- Név
- Cím
- Szig. szám????

Dolgozó:

- Családi név
- Keresztnév
- Leánykori név
- Születés dátuma
- Születés helye
- Anyja neve
- Állandó lakhely (?)
- Ideglenes lakhely (?)
- Szig szám (!)
- TAJ szám
- Adószám
- Személyi szám

Esetemben pl. ha csak a lakcimet és a nevet vesszük, nem lehetne egyértelműen azonosítani.

További kérdés, hogy az ügyfelek között nem csak természetes, de jogi személyek lehetnek. Ezek leírására pedig egészen más szerkezetű adatokat használnak.

Ha mindvégig teljesen következetes akarsz maradni, akkor a végén az "ember" tábla két, három oszlopra szűkül - EMBER_ID és születési adatok (születési ideje, helye, anyja neve).

Figyelembe kell venni, hogy:
- a név változó adat (gondoljatok a nőkre)
- a cím változó adat (költözés)
- telefonszám változó adat (költözés, ill. lehet több).

Egyébként adatbázistervezési szempontból NevemTeve megoldása teljesen korrekt. De az ilyen megoldások annyira elvinnék az (emberi)erőforrásokat, hogy az érdemi feladatra már nem jutna idő és a megrendelő türelme elfogy. :-(

A harmadik szempont, hogy általában nincs cég, aki munkaügyi rendszert és kereskedelmi rendszert is szállít. Én még nem találkoztam két rendszerrel, amely a természetes személyeket - logikai szinten - azonos módon kezelte volna le. A fizikai szintről meg már ne is beszéljünk.

Elméletileg korrekt megoldás lenne, ha egyetlen személy tervezné - koordinálná - az adatbázis felépítését. Minden más alvállalkozónak (munkaügy, pénzügy, logisztika) ehhez kellene igazodnia.

Ismer valaki egy olyan személyt, aki ismer valakit, aki ilyesmiről már hallott? :-)

Előzmény: despil_hun1 (31)