Ramses II
2002.06.26
|
|
0 0
248
|
Ezen konkrétan mit értesz hogy a "klipes húzószámok" pofoncsapva az aktuális popzenei irányzatokat kijelölnek egy új csapásirányt?
Érdekel a téma-csak az is érdekelne hogy konkrétan mely számokra ill.albumokra érted ezt-szeretném ha bővebben kifejtenéd.Te mitől teszed függővé hogy egy szám komolyzenei alapokra épül?Mert szerintem te hangszerelését illetően nézed-viszont szerintem ez akkor is mindenféleképp kevés arra hogy pl:a Tokyo Kid-et komolyzenének vegyük.Aminek szerintem sem a hangszerelését sem a szerkezetét illetően nem hallatszik komolyzenének.Ha viszont csak a hangszerelését vesszük akkor a C'est la vie lehetne komolyzene de szerintem nem az.Tényleg nem vitatkozni szeretnék de az is érdekelne ha tudnál mondani ennek kapcsán néhány példát arra hogy a húzószámokkal kapcsolatban milyen számokat ill. milyen előadókat befolyásoltak bizonyos Jarre számok.Esetleg videoklipekben is müködik ez a befolyásolás?Ebben a fórumban egyszer valaki azt írta-ne haragudjatok nem tudom ki volt-hogy Jarre végigszántotta az egész gyökér popzenét-szerintem ez az egyik legjobb és legdicsőbb vélemény a Mesterről-amit eddig hallottam-ugyanis ebben benne foglaltatik minden:1,Jarre zeneszerzői nagyszerűsége, nagysága-értem ezen a zenei ötleteket:a dallamokban gazdag zenéket-effektekkel ízlésesen tarkítva 2,A hangszerelés változatossága-nem úgy mint Mike Oldfield-nél vagy a méltán másik legnagyobb kortársnál Vangelisnél.Ha jobban megfigyelitek-ill. nem is kell jobban odafigyelni:Oldfield-nél a ritmus,a dinamika változott-esetleg-de a hangszerelés korántsem.Az a gitár-amivel a fő motívumokat játssza-szerintem már baromi unalmas.Ha meghallassz egy új Mike Oldfield számot- netalántán rádióban-amiről nemtudod hogy az, akkor is rájössz.(Amúgy is utálom amióta itt volt Budapesten 3 éve.Asszem ilyen szart is ritkán lát és hall az ember.És még képes volt kiadni Cd-n is.)Vangelis-nél szintén a dallamokon kívül a dinamika változott-de a Conquest of Paradise óta (Voices,Mythodea) azt a bizonyos ütemet is nagyon megkedvelte-ami ugye újra sikeressé és keresetté tette.Mindezekkel ellentétben a mi Jamimink újra és újra valami újat hoz a zenéjébe.Ld:szinfonikus,komolyzenei,alternatív szerzemények,kapcsolatteremtés a török az arab a karibi a francia chanson-os (Chronologie 6) ill. a kínai zenei hagyományokkal ill. hangszerekkel-na ez a nem semmi.A Vocoder használata (Revolutions)-és nem túlzásba hozása.A zenei irányzatok ill. hangszerek legszínesebb palettájával rendelkezik-és ízlésesen bánik velük.Na ez az amit nem tud utánozni senki!!!Ez olyan mint eljutni a jéghideg déli sarkról (Oxygene 4) a forró Karibi-tenger partjára ahol gyönyörű napbarnított nők,vidám hangulat,koktélok na és persze a zene pezsdíti még élénkebbre az amúgy is nagyszerű hangulatot. Ezért furcsa nekem amit mondtál ezzel a pofoncsapással kapcsolatban-ami lehet hogy úgy van ahogy mondod csak én nem értem.Jarre zenéjét 10 éves korom óta ismerem.Rengeteg emberrel megismertettem.Akik megismerték, a mai napig hallgatják és fogják is még.Annak különösen örülök én is ha más is észreveszi eközött a sok szar-manapság eladható zene mellett-Jarre műveltségét és rendkívüli kapcsolatát a zenével.Egyszerűen zseniális!!! |
|