HondaVuk
2002.06.23
|
|
0 0
214
|
Annyira azért nem egyértelmű a válasz a kérdésre, mint ahogy az ember azt először gondolná. Ugyanis:
- Kis sugarú (éles) kanyarban nem számít a leszorítóerő, ami az F1-esek egyik legnagyobb előnye.
- Kanyarodni - azonos típusú, felépítésú és kvalitású autók esetén - legnagyobb sebességgel 4 kerékhajtású autókkal lehet. A hátsókerék hajtásúak messze nem a legjobbak ezek a téren.
- Ráadásul a WRC-k növelhetik a kanyarsebességet úgy, hogy "megcsúsztatják" az autót. Ezzel a technikával jelentős kanyarsebesség növekedés érhető el. Szászvári József Rally autózás című könyvében kiszámítja, hogy a Hungaroring egyik 80 méter sugarú kanyarjában 15-17 km/h-s sebességnövekedés érhető el. Természetesen ennél kisebb sugárnál ez az érték tovább nő. Az F1-es autók ugyanezt nem tudják megcsinálni, persze Villeneuve azért meg szokta próbálni és általában sikerül is neki :)).
Persze a végső konklúziót nem tudom, de így azért már annyira nem egyértelmű a kérdés. Tényleg a Hungaroring célegyenes utáni kanyarjában mennyivel mennek az F1-es autók?
Üdv,
HondaVuk |
Előzmény: BkorVette (212)
|
|