dez1:
"Én a meglévő metróvonalakban is nagy tartalékot látok: Piros metró a délitől ki budaörsig. Másik végén rákoskersztúrig."
A rákoskeresztúri metró tényleg remek ötlet. A hivatalos tervekben oda gyorsvillamost terveznek, de a metrómeghosszabbítás szerintem jobb ötlet, mert nem kéne átszállni. Viszont egy gond van: nem biztos, hogy az öt kocsis metró eléggé kihasznált lenne a külső szakaszon. Bár, ki tudja.
dez1:
"Kék metró. Káposztásig illetve másik végén a reptérig, de kis kerülővel lőrincet mondjuk valahol az új városközpontnál érintve."
A Káposztásmegyer felé hosszabbítandó szakaszból egy megállónyi már elkészült, kb 15 éve. Ezen a szakaszon most ideiglenesen a 14-es villamos jár (bár egyre valószínűbbnek tűnik hogy ez véglegesen így fog maradni).
dez1:
"HÉV-ek. Pályát javítani, sebességet növelni, sűrűséget növelni."
Bizony, bizony!
dez1:
"A 47-est pályájának nagy szakaszán le lehetne tenni a föld alá kéregvasútnak, rengeteget gyorsulna!"
Emiatt nem kell kéreg alá vinni. A felszínen ugyanúgy fel lehetne gyorsítani, csak fel kéne újítani a pályát. Például a Fehérvári úton elég gyorsak a villamosok, mivel nemrég rendbe tették a pályát. Persze az igaz, hogy felszíni vonalvezetés esetén a szintbeni kereszteződések megmaradnak, de ez nem olyan nagy probléma, pláne, ha a lámpák a villamoshoz vannak hangolva.