Józan Polgár Creative Commons License 2002.06.11 0 0 183
Na, akkor adjunk még egy esélyt az értelmes vitatkozásnak.
Most akkor szóról szóra, teljesen pontosan és a legkisebb részletekre kitérve mégegyszer elmondom a koncepciómat, csak azért hogy ezután ne abból legyen vita hogy mi az én koncepcióm, hanem abból, hogy jó-e a koncepcióm.
Tehát, akkor induljunk tiszta lappal.

A következő járatokat akarom:
Megmaradna:
– 47-es villamos (a jelenlegi útvonalon)
– 49-es villamos (a jelenlegi útvonalon)

Új járat:
– 46-os villamos (Ez lenne a 7-es és 173-as buszok helyett. Útvonala: Újpalota – Thököly út – Rákóczi út – Erzsébet híd – Szt. Gellért rkp. – Bartók Béla út – Kelenföldi pu. Amint látható az útvonalleírásból, a 46-os villamos majdnem mindenütt a 7-esek és a 173-as útvonalát követi, egyedül a Tétényi úti szakaszon nem tudja kiváltani a 7-eseket, emiatt a Tétényi úton továbbra is megmaradna a busz, mondjuk 200-as jelzéssel, de erről majd később.)
– 48-as villamos (ez a 46-os szárnyvonala Albertfalva felé, útvonala: Újpalotától a Móricz Zs. körtérig megegyezik a 46-oséval, majd onnét a Fehérvári úton Albertfalva felé veszi az irányt, esetleg Budafokra is elmehet).

Megszűnne:
– 7-es és 173-as busz, mivel ezeket kiváltaná a 46-os villamos

Új járat:
– 200-as busz (útvonala: Móricz Zs. körtér – Bartók Béla út – Tétényi út – Budafok, forgalmi telep. Erre a vonalra azért lenne szükség, hogy a 46-os villamos által kiváltott 7-es buszcsalád megszűnése után a Tétényi út se maradjon tömegközlekedés nélkül, ugyanis a 7A busz Tétényi úti szakasza az egyetlen olyan szakasza a 7-es buszcsaládnak, amit a 46-os és 48-as villamos nem tud kiváltani, mivel máshol jár. A 46-os a Bartók Béla úton megy Kelenföldre a 49-essel egy pályán, a 48-as a Fehérvári úton megy Albertfalvára vagy Budafokra, a 47-essel egy pályán.)

Nos, ezek voltak amiket eddig is írtam. De hozzátenném azt is amire eddig nem tértem ki mivel nem a tárgyhoz tartozik, de mint érdekességet megemlítem:
Módosulna:
– 18-as villamos (A János kórháztól a Gellért térig változatlan lenne az útvonala, de onnan a Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter sétányon menne tovább. Ez nem az én ötletem, ez hivatalosan tervbe is van véve.)
– 19-es villamos (Szintén a műegyetem rakparton menne tovább, a 18-assal együtt. E két vonal így nem fog járni a Bartók Béla úton, így a Bartókon el fognak férni a 46-os, 47-es, 48-as és 49-es villamosjáratok.)
– 61-es villamos (A Móricz Zs. körtéren nem lenne végállomása, hanem továbbmenne Albertfalva felé, a mai 18-as villamos vonalán. Erre azért lenne szükség, hogy a 18-as Műegyetem rakpartra terelése után is meglegyen a közvetlen kapcsolat a Moszkva tér és Albertfalva között.)

Na, szóval ez volt az. Tessék, lehet rajta vitatkozni.