nem feltétlen ugyanazon az útvonalon kell vinni az utast.. Aki csak átutazik, annak tökmindegy, csak kevészszer keljen áltazállni, gyors,legyen és minnél kevésbé zsúfolt.
A metró üzem amúgy úgy "éri" meg (idézőjelben, a konkért M4 baromi rossz ár/teljesítményben), ha heringesdobozra tömöd a metrószerelvényt.
Azaz az M4 összességében NEM fog többletkapacitást nyújtani, eért valószínű marad a herigesdoboz effektus, sőt, aki eddig lazásabban utazott, az is tömörögni fog, mert csak az M4 lesz
Ennek oka, az alternatív irányok írtása, a Szabadság-hídról a villamos levétele (ez biztos, mert ez nélkül nem él meg a metró a metró üzemhez szükséges kevés utas miatt).
Ezt a hibát az M2-nél is elkövették 72-ben, a rákóczi-úti villamos levételével.
A tervezők kiírtnak minen alternatívát, hogy igazolni tudják, hogy a metró tényleg tele és szükség volt rá
Mekkora bukta lenne, ha kiderülne, hogy nem tudnak tervezni. Vagy a politikusok annyira belerondítanak a tervbe, hogy halál szar lesz és ezért kénytelenek ezt csinálni, hogy ne vegyék le a fejüket.
A politikusok meg hajtanak a "napi népszerűségre", meg a nagy lére, ami a beruházásból lepottan.
És azért vagyunk itt, mert lehet, hogy túl nagy a "csúszópénz" és ezért minden drága...