"ettől simán kifeküdhet a motor. Magyarán a szimpla kopogásos égés ehhez képest kutyagumi !"
Ez elmeletileg igy van. Csak eppen a motorelektronika csak siman dizeluzemre van felkeszitve, tehat a pilot-adagot, valamint az elobefecskendezest is ugy allitja, mintha tiszta dizel lenne. Marpedig ez nem az, es tuti hogy a motor ossze-vissza jar, mar egyaltalan ha megy. Es tenyleg sokat kell igy menni, meghozza igen nagy terheles mellett ahhoz, hogy a dugattyu-hajtokar-fotengely szentharomsag kifekudjon tole.
A kikonyokolest altalaban arra irjak, amikor hajtokartores eseten a hajtokar darabjai kiutik a blokkot. Namarmost tapasztalataim szerint ez akkor fordul elo, ha beall valamenyik focsapagy, az viszont inkabb olajozasi rendellenessegekre vezetheto vissza.
Talan a tulaj nem cserelt olajat, vagy valamilyen problema volt az olajszurovel vagy olajpumpaval. Es a legkritikusabb helyen beallt a csapagy. Persze a motordiagnosztika felto tekintettel mericskeli az olajozasi parametereket, es ha valami nem stimmel, ugyis sikitozik a muszerfalon, plane egy keteves BMW-ben.
sb