MIRRMURR: Az órád a 20-as évek végének szüleménye lehet, és mindegy melyik modell, szinte biztos, hogy egy korrekt, 15 köves szerkezet dolgozik benne. De ha egy ilyen DOXA werk felhúzva siet, lejáratkor késik, akkor az a minimum, hogy ordítóan szüksége van egy nagy-nagy takarításra! Nem (túl) kopott, jó állapotú svájci horgonyjárat nem produkál feltűnő járáseltérést a rugókarakterisztika miatt! Természetesen van eltérés, ennek okait korábban már kielemeztük (nem teljesen független a billegő lengésideje a lengésszögtől), de épp egy ilyen régi zsebórawerkben, ahol igen kicsi a hajszálrugó tömege a billegőéhez képest, ennek az eltérésnek inkább csak mérhetőnek, mint észlelhetőnek kell lennie, ráadásul ha úgy közepesen felhúzott állapotban szabályozzák be az órát, akkor ez szinte teljesen kiegyenlítődik. Szóval szerintem pucoltasd ki nyugodtan, megcsinálják persze olcsóbban is, de 10kFt tisztességesen elvégzett munka esetén azért nem túl sok, aki jóval a fele alatt fogja elvállalni, az feltehetően nem fogja becsülettel szétszedni-kitisztítani és beszabályozni az órát!
GLASHUETTE: Némi gúnnyal azt kellene mondanom, hogyakkor rajta, lássuk a saját órádat! ;))) De a tréfát félretéve azért bizony kell felkészültség és tudás és ízlés egy alapvetően katalóguswerkre épülő óra elkészítéséhez is. Természetesen a legnagyobb felkészültség a werkhez kell, de mint már kitárgyaltuk, manufakturaként senki nem képes a "köznép" számára is elérhető órákat készíteni, márpedig erre nagy szükség van, ráadásul mint azt ugyibár szintén kitárgyaltuk, a jobb katalóguswerkek egyáltalán nem feltétlenül rosszabbak egyes manufakturálisoknál.
- Másrészt az eredeti témára visszatérve: én úgy gondolom, hogy egy luxusjellegű beruházásnál is mérlegeli azért az emberek zöme, hogy mekkora veszteségre kell számítania, ha esetleg ki akar szállni a dologból. És ha ez túl nagy, akkor általában a többség vagy lemond a beruházásról, vagy - sajnos - sumák kerülőutakkal próbálkozik. Így persze senki nem jár igazán jól, ennek tipikus példája a vegetáló hazai ékszerpiac, ahol a 100% fogyasztási adó + ÁFA útonállás miatt döglődik az egész. Komolyabb, értékesebb ékszert (értsd 40-50eFt fölött) én is csak antikot veszek az asszonykának, mert tragikus a felár újonnan. Ha egy szép, formás mondjuk 30g-os, 18K-os aranyláncot akarok venni az oldalbordámnak, akkor azt antikként megkapom úgy 100eFt-ért, ellenben újonnan egy körúti ékszerboltban 260-300 eFt-ot kérnek érte. Ha el szeretném adni, persze az előbbi árat kapom csak meg érte. Ugyan ki megy bele szívesen egy ilyen boltba?
- Az órák színvonalát illetően viszont különvéleményt jelentek be, mert nagy örömmel tudok viselni egy öreg, szép orosz órát, vagy akár valamelyik szép Cornavint is, nem érzek kényszert, hogy mondjuk a Pateknél alább kertásáskor se adjam. A nem nagy értékű órák között is szép számmal vannak gyönyörűek, jó minőségűek és nagyon-nagyon szerethetőek. Különösen a régi órák között... (Persze ez is csak 1 vélemény a sokból ;)) )
P126FUN: A címet osszd meg velünk! Ennyiért én is mennék oroszt venni!
J B: Egy kis Offtopic: jók voltak a Me109-ek (pláne a K széria), de a FW190-es DB soros motoros változai jobbak voltak, a Ta152-nél meg azóta sem volt jobb egymotoros-dugattyús légcsavaros vadászgép (talán majdem olyan jó volt az F4U Corsair)! ;-)))))
OYSTER: amúgy J B-t értelmezendő: MB-Mercedes Benz, HK- Heckler&Koch. A STRELA meg sajna replica, nem az eredeti 3017 ketyeg benne. Nekem így már nem is kell...
KUONI PÁSZTOR: Az ORIENT a XIX. század végétől létező svájci márka volt, nem különösebben neves (amolyan AIRAIN, OLMA, STELLARIS stb.. színvonalú), de sokáig működő cég volt. Nem tudom, gyártanak-e ilyen néven ma órát, de az orientwatch.com-nak garantátan semmi köze hozzájuk. Az óráról így látatlanban semmit nem lehet nyilatkozni, látni kellene milyen minőségű, állapotú, milyen szép, milyen szerkezet van benne. Ennek függvényében az értéke pár ezertől pár tízezerig mozoghat, s egy ilyen "értékbecsléssel" nyilván nem mész semmire...
ORAGYUJTEMENY