koii Creative Commons License 2002.05.17 0 0 947
Üdv. mindenkinek!

Hát amint irtam én nem rajongok a dizel autókért.
Többek között azért sem, mert párszáz ezerrel
drágábbak mint a binzinesek.
A fogyasztás különbségből származó üzemeltetési költsége csak nagyon intenziv használat alatt jön vissza. (üzletkötők, taxisok... )
Én évente 7-8000 kilómétert autózom általában, nekem és a hozzám hasonlóknak nem érné meg.
A gázolaj ára sem annyival alacsonyabb már mint korábban volt. Akkor inkább, ha csak az üzemanyag árát veszem figyelembe, azt hiszem inkább a gázüzemű a legalacsonyabb.
Mert, ha a sima benzinesben adott köbcentihez viszonyitva X lóerős motor van, a dizelben lényegesen kevesebb. Kivéve a turbó dizelt.
De az már kb. ugyanannyit eszik mint a benzines.
Csak az a minimális különbség, ami a literre számitott üzemanyagárban van benzin és gázolaj között, az lehet a megtakaritás.
És azért egy adott karosszériát és annak tömegét figyelembe véve, nem lehet egy minimális X teljesitménynél gyengébb motort beszerelni.
Ha jól saccolom egy 1.3 -as körüli benzines motor, egy 1.7 -es körüli dizelnek felelne meg kb.
És ha nyagyobb a hengerűrtartalom a fogyasztása is nagyobb.
De ezeket gondolom Ti is tudjátok.
Én sem akarok száguldozni de azért ha kell, szeretem és jó is ha "lép" az az autó.
Pl. bizonos rázósabb helyzetekből ki lehessen ugrani vele.
De nem fárasztalak benneteket tovább.
Szoval nekem megfelelne a Thalia bármit is mondanak rá (ronda, rossz minőségű, nem tudjuk még mennyire megbizható...stb.)1.4 -es 8V motorral.
Főleg a jelenlegi Suzim után. Eddig csak egy szalonban láttam az újat, és beleültem, de megvallom jól éreztem magam benne.
Úgyhogy, ha meg lesz rá majd az anyagi keretem ezt a márkát és tipust fogom választani. Nem hiszem , hogy sok újat és olcsóbb megoldást tudnának kihozni (akár más gyárak is) mint a Thalia. Ha meg esetleg ez is még jobban felszereltebbb lesz, vagy javitgatnak még rajta , mert kiforrja magát, akkor csak jó szerintem.

No erről ennyit.
CIAO!