ResetGomb,
Please... Ennyire naív nem lehetsz... Ha kiszámláz a telefonszolgáltató valamit egy ügyfélnek, akkor bizony pontosan tudja, hogy ki az ügyfél. Söt. Még ennél sokkal többet is tud. Részemröl nem szeretném, ha egy más cég a vevöimmel való pénzforgalomba belelátna. Különösen a konkurrenciát nem szeretném itt látni!!!
Vissza az emelt szintü bulihoz. Itt a szolgáltatást igénybevevö fizet pl. egy percdíjat, ami lényegesen magasabb, mint a normál percdíj. Ezt osztják fel a telefonszolgáltató és az emelt szintü szolgáltató között mégpedig úgy, hogy a telefonszolgáltató is TÖBBET KAP, mint a normál telefonszolgáltatásért. Az Internetszolgáltatók meg azt mondják, hogy a telefonszolgáltató adja vagy a normál áron (vagy olcsóbban, mint a normál) az internethez a telefonvonalat, s az így bejövö jövedelemböl tejeljen még le az internetszolgáltatóknak úgy, hogy további back-office szolgáltatásokat nyújt ingyen az internetszolgáltatóknak. Hol itt a value added szolgáltatás, s az azért járó emelt díj? Ilyenkor szokták mondani a sertéshizlalók, hogy kezd eltünni a tenyésztési kedv...
Vissza a számlázásra. A dolog bizony sokkal bonyolultabb, mert pl. a számlázónak kell a számlareklámációkkal, kiesö vagy rosszminöségü szolgáltatásokért való reklamációkkal foglalkoznia, stb. Bizony egy vevöszolgálat üzemeltetése igen sokba kerül, s a számlázás mások részére sem 1%-kal növeli a költségeket. Attól tartok, hogy soha nem foglalkoztál számlázással, mert akkor tudnád, hogy egy számla önköltsége bizony sokkal nagyobb, mint 100 Ft (már a bérmentesítés is többe kerül). Van néhány nemzetközi összehasonlítási alapom. Pl. a Deutsche Telekom-nak kb. 19 DM-ben volt egy havi telefonszámla önköltsége 2 évvel ezelött. Nem a kinyomtatás kerül sokba, hanem a belsö adminisztráció, az adatok kötelezö tárolása, ellenörzése, vevöszolgálat, stb.
Sajnos megint laikus hozzánemértök megvezetése folyik piti kis maszek üzleti érdekek védelmében. Egyesek szimplán extraprofitot akarnak bezsebelni, s ezt közérdeknek beállítani.