zsuri Creative Commons License 2002.05.14 0 0 1927
Próbáltam 1.6 benzinest és 90HDI-t is (meg minden egyebet is :-).

A HDI az elején nagyobbat "ránt", mivel már alacsony fordulatszámon nagyobb nyomatéka, viszont ahogy felpörög a motor 2500 fölé szerintem hiányzik belöle az erö. Ellentétben az 1.6-tal, ami lehet, hogy 1500-nál nem "szorít az ülésbe" :-)) (mint egyik benzines sem), viszont egész normálisan húz, ha 2000 fölé pörög. 3500 fölött meg még jobban. Szerintem a 90HDI az 1.4-es motornak konkurrencia, nem az 1.6-nak. Annak a 110HDI a konkurrencia, söt a 110HDI még jobb is, de annyival nem, mint amennyivel drágább (szerintem).

A 307 nagyon korrektül megy az 1.6 benzinessel. Igaz nem sportkocsi, de 1.6-os motorral csak a Honda CRX az.

Én is csodálkozom, mikor gyári adatként 2mp eltérés van egy diesel és benzines gyorsulásában, és úgy próbálják beállítani, hogy a kettö ugyanaz, mert a dieselnek már alacsony fordulatszámon is nagy a nyomatéka. Egy fenét ugyanaz, a számok magukért beszélnek. Persze ha vki állandóan 2500 alatt autózik, akkor lehet, hogy jobban jár egy 90HDI-vel.

Előzmény: crimson (1925)