Szerintem nem jól látod a tendenciát. Én úgy értékelem, pontosan az történik, hogy ugyanazért az árért sokkal többmindent kapsz, ráadásul az autók egyre megbízhatóbbak. (Csak példaként:
- 1998-ben 4,5 millió volt egy nagyjából fullos 1.6-os Primera. ABS, légkondi, némi elektromos kütyü.
- 2000-ben 5 (4.99999) millió (infláció!!) volt egy még fullosabb 1.6-os primera. (digit klíma, még több elektromos kütyü, még extrább)
- 2002-ben 5 (4.999999) millió egy még sokkal-sokkal fullosabb 1.6-os Primera. (Fedélzeti navigációs komputerrel, tolató kamerával, elektromos-kütyü hegyek, stb.stb.)
Másrészt a garancia-idők is szépen kúsznak felfelé, ma már szinte minden normális gyár 8-10-12 év garanciát ad az átrozsdásodásra. És (csodák csodája!) még a VW is két évre emelte az egy év garanciaidőt. (Ha jól tudom...) Szóval az autók igenis javulnak.
Másrészről ha veszel egyösszegben egy "öreg" autót (8 év felett), akkor (kevés kivételtől eltekintve) nagyjából ugyanannyi pénzt költesz rá a különféle alkatrész-cserék miatt (öregedés-kopás), mint amennyibe a kötelező szervíz kerül az új autónál. (Az én első szervízem egy az 1.6-os Primerával 29.000 forint volt.) És mást NEM KELLETT JAVÍTTATNI, CSERÉLNI ez alatt a 15.000 km alatt az autón. Csak a benzint és az ablakmosó folyadékot utána tölteni. És ami a lényeg: szervizes szakemberek szerint ez nagyjából az első 100-150ezer km alatt így lesz.
Nekem is volt eddig két használt autóm, úgyhogy van összehasonlítási alapom. Hidd el, jobb az új autó. Persze ki lehet fogni nagyon jó állapotú "öreg" autót, csak kicsi rá az esély.
Hallottam "boldog" emberről, aki megvette álmai BMW-jét 700.000-ért, majd egy év múlva 200.000-ért adta el, mert legalább annyit viszontlátott a pénzéből. Hogy közben mennyit ölt bele feleslegesen, azt ne kérdezd. (De ugyanez megtörténhet persze bármely más típussal...)
Hogy melyik autó tetszik, és melyik nem, az persze ízlés dolga. Nekem pl. a kedvencem az új Jaguár, vagy egy Bentley... És tudom, hogy jobbak, mint az én Primerám, de ettől még NAGYON szeretem az autómat. (Mert van miért! Kényelmes, megbízható, csendes, elég gyors, a család sok cuccal is kényelmesen elfér benne ... stb.stb.)
Viszont azt kijelenteni, hogy a mai autók mind egy-egy kalap szar... hát ez kicsit erős.
Az "öreg" GTI autókról... tudod, ez olyan, hogy aki zenét akar hallgatni, az vesz két 25W-os Mark Levinson monoblokkot, beüzemeli, hátradől, és élvezi a zenét. Aki azt szeretné, hogy az utcában mindenki hallja, hogy neki most Hi-Fi-re tellett, az vesz egy 2x6000 W-os minitornyot, és bömbölteti.
Akinek meg tényleg sok pénze van, az vesz egy vadiúj MG-t a SAAB vagy Volvo mellé, hogy legyen kéznél egy olyan is, ha éppen kicsit "őrültködni" akar...:)))