hócipő Creative Commons License 2002.05.13 0 0 194
Teljesen igazad van: "Szerintem az oktatás sikerének a fő elemei a gyerek képessége,hozzáállása, a pedagógus emberi-szakmai felkészültsége, és a családi háttér."

A gyerekek képessége nem valószínű, hogy átlagosan csökken, hülye gyerek mindig volt, van, s lesz is.

A pedagógusoknál,tanároknál már a romlás egyértelmű. Ma már az megy tanárnak, aki sehová sem jó. Akik meg elvégzik, azok közül az értelmesebbje elmegy ügynöknek, meg a fene tudja hova. Persze ha megnézem, mit keres a pedagógus ez nem csoda.

A családi héttérrel azzal már van gond szintén bőven. Egyrészt a nagytömegű lecsúszás, másrészt meg a hajtás a még több pénzért. A gyerek meg azt csinál amit akar, a tanárt nem érdekli az iskolakapun kívüli élet, a szülőt sajnos nagyon sok esetben szintén nem érdekli hova, kivel megy a gyerek, melyik diszkóba, melyik éjjeli lokálba, sokszor azt sem tudja mikor jött haza a kedves gyermeke.

Később persze jön a siránkozás, de hiába.

No ezeken túlmenően szerintem az oktatás csődje akkor kezdődött, amikor a régóta honos s jól bevált tanítási módot elkezdték hülye újításokkal felváltani, nem mostanság, hanem már a 70-es, 80-as években. Nevetséges de az hogy a gyerekek pl. utáltak olvasni annak egyik fő oka az volt, hogy valamelyik barom kitalálta a képolvasási olvasástanulást, s a gyerekek nem tudtak olvasni. Szerencsére az értelmesebb tanárok ezt a rémséget gyorsan elfelejtették.
Másik pl. mi az, hogy a szorzótáblát nem kell megtanulni?? Az általánosban, meg a gimikben miért lehet számológépet használni??
A logikus gondolkodás kialakulását ezekkel hivatalosan gátolják ! Ma ha valamit fejben ki kell számolní egyből megáll a tudomány.
Mi szükség van ugyanazon tantárgyakból millió féle tankönyvre?? (A szinvonalukról most nem szólok)Mi a fészkes fene más az Ohm törvényben ha más írja a könyvet?? Semmi, csak pénzszerzési lehetőség.
Mi a görcsnek a millió féle iskolamód, (6 elemi- 6 gimi, 8 elemi-4gimi, 12 osztály) különösen akkor, ha egyáltalán nem átjárhatók az oktatási módok?? A gyerekem 6+6 ba jár, téboly volt a dolog hol általános iskolai tankönyvből, hol a 4 es gimi tankönyvből tanultak(nak). Szerencsétlen tanár sem tudta miért.
A hülyeség netovábbja azután az, hogy a gyerekek qurvára tudnak mindent az általánosban a halmazokról, de ha ki kell fejbe vonni két számot akkor baj van. Halvány segéd fogalmuk sincs arról, hogy milyen államformája van Perunak, no jó ne tudja, de hogy mely világrészen van?? pl. de azt megtanítják teljesen feleslegesen az általánosban, hogy "a geoszinklináris bezáródási stádiumában végbement a kőzetté válás folyamata, amit gyűrődés, majd a miocénben kiemelkedés követett" x országban. etc.etc. El is felejti azután iziben. Az Andok meg valami zenekar.:-))
Nagyságrendileg sem tudják pl. az országok lakosságának számát. Mondhatjuk persze, hogy ez csak lexikális hülyeség, de ebben már utolértük azt az USA-t amit kiröhögtünk, hogy nem tudják az amcsik hol van Budapest.
Miért engednek be az iskolákba (általános-gimi) mobiltelefonokat? Az iskola az iskola, ha baj van lehet a suliban is telefonálni.
Milyen tanár (meg szülő is) az aki megengedi(k), hogy a taknyos gyerek a hasában "fülbevalóval" mászkáljon fedetlen köldökkel az iskolában ?? Oké, hogy demokáré, na de azér' álljon már meg a hegyimenet! Fiúk fülbevalóval az általánosban !
A diáknak egy joga és kötelessége van TANULNI !A tanár meg nyugodtan izomból vágja ki az óráról a mobillal, meg SMS-el együtt !!
Persze az a szülő hibája, ha egy általános iskolás kölyök mobillal rohangászik.
Demokáré van rendben, de mi a fészkes fenét keres egy 18 éven aluli éjjel kettőkor a diszkóban?? Valszeg nem a töri leckét tárgyalja meg a franc tudja milyen bulls ital között!

Röviden(?) ennyit, úgyhogy kakás ez a dolog minden oldalról.
Az hogy az oktatás szinvonala alacsonyabb mint régebben volt egyértelműen a mindenkori kormányok folyamatos hibája, az viszont, hogy a gyerekek még ezt is sokszor elszabotálják, az meg a tanár és a család hibája.
Utálom a megkötöttségeket, de a liberalizmusnak is vannak határai.S ezen határok határtalansága nem csak a kormányok, meg miniszterek hibája, hanem a mi hibánk is, mert mi sem ismerjük a határokat.
Addig nem fog nőni a színvonal, amíg valamilyen "vaskézzel" nem csinálnak rendet a tantervek, a tankönyvek, az oktatási formák között, meg amíg a kedves szülők nem tanusítanak némi önmérsékletet, meg nem követelik meg a nebulóiktól a tanulást, meg saját maguktól a gyerekeik útjainak szemmelkísérését.
Amíg ez nincs, addig lehet akárhány tanár, akármennyi szuper labor, meg mókuskábításos ECDL vizsga, a többi hülye átvett hülye giccses amcsi sikk...
No persze akikről te beszélsz (Audi , Siemens,) azok valszeg nem a diszkókban töltötték az idejüket.
Azért nem olyan súlyos a helyzet persze, de sajnos észrevehető az egytemről kikerültek tudási szinvonalának, lassú, de folyamatos csökkenése. Minden évben kijut számomra 4-5 diplomaterv konzulensi, és bírálati meló. Sajnos nem nő a felkészültség, csökken.
Különösen bántó hogy nem csak a szakmai (műszaki) oldalon, hanem az óhatatlan beszélgetásek során kiderülő általános műveltség területén is.
Nagyon komplex dolog ez..
No majd pár év múlva meglátjuk.
Elnézést, hogy kissé hosszú, s ide-oda csapongó voltam.
Üdv és jó éjt mindenkinek.

Előzmény: cipókép (191)