APT Creative Commons License 2002.05.03 0 0 5386
KUONI PÁSZTOR: Az egyetlen biztosan beszerezhető könyv a Vályi Huba féle "Órajavítási szakmai ismeretek" 3 részes tankönyv. Ezt pl: a Liszt F. téri Műszaki Könyvesboltban általában kapni lehet, drága, a 3 rész együtt 6-7000 Ft. Ráadásul kevés infót tartalmaz, nem sokkal többet, mint amit az órás lapomról megtudhatsz. A régebbi órás szakkönyvek azonban nagyon ritkán fordulnak elő antikváriumban. Sajnos általában rendkívül kevés hazai szakirodalma van a témának, nekem szinte minden megvan, még a 20-as évekbeli Schwarz Zsigmond-féle könyvek is, de ezzel együtt az összes nem tölt meg egy fél polcot. Konkrét típusok szervizkönyveit meg nem tudom, hol lehetne megszerezni, általában az órásoknak sem igen van ezekből...

MESSERSCHMITT: A Lange filozófiáját illető minősítéseddel teljesen egyetértek, de hozzátenném, hogy az etalonnak szánt 45 előtti Lange zsebórák hírnevesek voltak pontosságukról! Attól, hogy ilyen archaizáló konstrukciót kívánnak követni, attól még az óráik lehetnének hajókronométer precizitásúak is, az ár alapján pedig illene is annak lenniük! De nem azok! Szerintem a Lange egyszerűen túl kicsi cég, és a legkritikusabb pontokon még nincs módja önerőből fejleszteni. Egy gyönyörűen csiszolt alpaka csapágylemezt elkészíteni, gravírozni ugyan látványos és szép munka, de valójában nem igényel semmiféle rendkívüli technikai felkészültséget, csak sok hozzáértő, gondos kézimunkát. Igazán jó billegőt készíteni viszont igen! A Lange ilyet láthatóan nem tud, a kész Glucidur billegőt nyilván veszi valahol, majd farigcsálja, csavarokat tűzdel bele, fényesítgeti, és közben folyamatosan rontja a jellemzőit. Szerintem ahogy erősödik a cég, rövidesen ki fognak rukkolni egy teljesen új, végre saját, felvágott, kompenzált billegővel, és végre a mért adatok is szépek lesznek!

JHARRISON: Úgy vélem, általában sikerül világosan fogalmaznom, de valahogy mindig van, aki szereti "félrehallani" amit leírok. A Lange-ETA összehasonlítás alapja, az az, hogy a Lange órái a teszteken egyszerűen rosszul szerepelnek. Az összes típus, következetesen, és mindig rosszul. Sokkal olcsóbb, gyengébb minőségű órák lényegesen jobb pontossági, kompenzációs és járatjellemzőket mutatnak. Ez semmit nem von le az óráik exkluzivitásából, kiváló minőségű, gyönyörű órák, de ha a járási tulajdonságokat nézzük, akkor egyértelműen sokkal rosszabbak, mint a legjobb ETA werkek! Ezen semmi értelme nincs vitatkozni, ez egyszerűen tény! A cégnek új, jobb minőségű billegőt és Breguet rugót kellene végre beépíteni az óráiba, mert addig ezek az órák csak az átlagos, olcsó katalóguswerkek pontosságát tudják teljesíteni. Ezzel együtt ez a pontosság a köznapi életben elegendő, és a kidolgozás szépsége, minősége pedig fenomenális. De ezzel együtt a szememben az egész egy kicsit olyan, mintha egy Rolls-Royce-ben üzemszerűen rángatna az automata váltó. Lehet ettől nyugodtan menni vele, a kocsi presztízsét sem rontja, csak ha egyszer egy olcsó Renaultban nem rángat, akkor méltatlan, hogy egy ilyen drága kocsiban meg így viselkedjen!

TomVeil: A GROVANA régi tradíciókkal rendelkező, alsó-középkategóriás svájci gyártó. Milyen a Te órád?

ORAGYUJTEMENY

Előzmény: jharrison (5383)