MuzX Creative Commons License 1999.03.16 0 0 135
Ajánlom a figyelmetekbe!

Kicsit elgondolkodva a dolgon, úgy látom, azért lehet abban valami, hogy a sok heves Elôdellenes megnyilvánulás mögött van némi káröröm is...
Ez is az emberi természet egyik alapvonása végül is, nem? Nyilván elfojtva sokak szemében kissé irritáló, ha valaki a kommersz diadalra vitelével válik népszerűvé és sztárrá, ennek az anyagi vonzataival együtt.
Ez megint csak azzal függ össze, hogy szerintem ez az évszázad nem az atom, nem a számítógép, nem a géntechnológia, hanem a MARKETING évszázada. Annyit érsz, amennyit el tudsz adni. Magadból, vagy másból, de lényeg, hogy sokan kajolják. A legtöbb kreatív ember viszont arra inkább képes, hogy valamit alkosson, de azt (illetve a saját képességeit) eladni már nem tudja. Annélkül meg szart se ér a legjobb találmány, a legtökéletesebb termék se manapság...
Jó marketinggel a legátlagosabb kommersz is bestseller lesz, a színvonalas meg marketing hiányában csak a szűkebb rétegekhez juthat el.
És függetlenül attól, van-e erre igénye, azért tudatalatt esetleg irigységet kelthet az ilyen. Ha megint a pszichológia és a szociológia porcelánboltjába kell is caplatnom eleféntlábaimmal, megkockáztatom, sokak dühödt Elôdellenes reakciójában valamiféle "na most megkaptad!" fogalmazódik meg, ami nem is csak konkértan ôellene szól, hanem az egész kommerszializálódott élet ellen.
Esetleg...
Hmmmm?????