Na, tegnap megcsináltam a hangszórócserét. Végül mégis egy harmadik márkánál, a Helix-nél döntöttem. A hangminöség érezhetöen javult, föleg a következö dolgokban:
- a középhangok nem úgy szólnak, mintha dobozból jönnének,
- a mélyet akár maximumra is fel lehet venni az erösítön, nem rezonál a hangszóró.
Mondjuk egy picit lehetne még eröteljesebb a basszus, mert a - számomra - elfogadható hangzáshoz majdnem teljesen maximumra kell állítani az erösítön. Korábbi autóimnál már olyan 70% is megfelelt. Úgyhogy lehet, hogy majd beépítem azt a kondit is az erösítö elé.
Szerelési tapasztalatok:
- az elsö burkolat leszedése kb. 30 percig tartott - tanakodással, eleinte óvatos késöbb kevésbé óvatos eröltetéssel. Az utolsót már leszedtem 5 perc alatt,
- a hátsó ajtók burkolatai több patenttal csatlakoznak, kicsit nehezebb leszedni öket, mint elöl. Nekem sajnos mindkét hátsó oldalon eltört egy-egy patent. Egyelöre ez nem okoz semmi gondot, ha mégis jobban zörögne, akkor majd venni kell ilyet,
- a patentokat, ha benn maradnak az ajtóban, akkor kicsike csipöfogóval lehet kiszedni úgy, hogy a tövénél fogjuk, húzzuk és és közben óramutató járásával megegyezöen picit el is fordítjuk,
- a vezetékek csatlakozói vmiféle gyári dolgok, amiket könnyü csatlakoztatni a gyári csatlakozókhoz, de a bolti hangszórókon nem olyan van. Ezért a hangszóró vásárlásakor érdemes beszerezni rögtön hozzá passzoló csatlakozót is. A gyári fémkapcsokat egyszerüen le kell vágni a vezeték végéröl,
- az egész szerelésre jobb rászánni egy fél napot, nekem - aki ritkán csinálok ilyesmit - kb. annyi volt.
A végére teljesen szétszedte a kezem a sok éles müanyag alkatrész, de végül is megérte, szerintem sokkal szebben szól a zene :-)