Sziasztok! A Totalcar cikkhez (Favorit kontra Szamara) szeretnék csak hozzászólni, egy érdekes adalékkal. A Skoda Favoritot valóban 1987-ben mutatták be a Brnoi Vásáron, azonban 1983-ban Genfben adták a megbízást a Bertone Stúdiónak a tervezésre. Az első makettek még 1983-ban elkészültek*!!! Hogy miért kellett négy évet várni méa bemutatásra? Talán azért, hogy a Lada pár hónappal korábban kezdhesse el gyártani a Szamarát. Érdekes lenne egyébként kikutatni, vajon miért sikkadtak el olyan autók, mint a Skoda Rapid (Coupé) vagy mondjuk a Polonez, amelyen ma már mosolygunk, de ha 1978-ban a KGST engedélyezi a korlátlan exportját és nem szorítja a lengyel piacra, aligha lett volna bárki is, aki Ladát vesz...
A Favorit-Szamara kérdésben nem szeretnék állást foglalni, mert 1996-tól 1998-ig mintegy két és fél éven át boldog favós voltam, 1994. novemberi Favoritom volt, középső jelvényes, katalizátoros, hat év átrozsdásodás elleni (VW) garanciás egykori Porsche Pest bérautó. Egy rossz szót nem tudok rá mondani, meg is sirattam, mégha Almera I-re cseréltem is a Nissan Nérónál.
Viszont egyik legjobb barátomnak szintén ekkor Szamarája volt, kicsit gyengébb kidolgozású, de nagyon pörgős kis autó, nekem az is tetszett. A Baltic változat pedig állítólag még viszonylag igényes is volt.
*forrás: Skoda Favorit vyjízdí (szerzők: Milan Jozíf - Otakar Gregora, SNTL kiadványa, Prága, 1988.)