avantage Creative Commons License 2002.03.21 0 0 41
>Mert váltáskor úgyis esik közel 2000-et a ford szám, és akkor kell a nyomaték
A dizelnel is esik a fordulatszam.
Ha 6000-rol teszem azt 4000-re esik a fordulatszam, akkor 4000-nel meg mindig lehet nagyobb a leadott teljesitmeny, mint egy dizelnel miutan 4500-rol 3000-re esik a fordulata.
Mindig a teljesitmeny szamit, csak nem a maximum ertek, hanem az adott fordulatszamhoz tartozo!
Szoval az, hogy 240 Nm @1900, vagy 220 Le @ 10900 onmagaban nem eleg informacio!

>, és akkor kell a nyomaték. Meg induláskor
Ez igaz, de hat alapjaratrol nem is szabad indulni, ha gyorsan akarsz!

>Nem hiába mennek a mai dízelek olyan nagyon
Mire gondolsz? Az 150 Le-s TDI-k persze hogy mennek, mert 150 Le-sek!! De nem gyorsulnak jobban mint egy 150 Le-s benzines ( pl. VW GOLF 1.8 5v turbo (150 Le) vs. VW GOLF GT TDI PD 150 (150 Le) ), pedig a maximalis nyomatekuk a dizeleknek jelentosen nagyobb.
Persze mas kerdes volna, hogy ha nem pusztan flat-out gyorsulasrol beszelnenk, A-B kozott lehet gyorsabb egy modern dizel.

Előzmény: irba (38)