harukko Creative Commons License 2002.03.12 0 0 7
Sajnálom, hogy eddig nem válaszoltál az emilemre, ezért most itt írom, hogy érdekelne a könyved. Bár nem vagyok sem rendező, sem producer, ám ennyi önreklám felkeltette az érdeklődésemet. Amúgy RA vagyok, csekély gyakorlattal a hátam mögött, az MTV-nél végeztem, magam is írtam-írok, és mostanság amerikai forgatókönyvírást tanulok.

Azért vannak, talán rosszmájúnak tűnő, kérdéseim:
1. Te hol tanultad a forgatókönyvírói szakmát, hogy vetted a bátorságot, és rögtön le is fordíttattad a könyved. Mint én a legelsőm. Amúgy ez hányadik scripted volt? És elsőre egy év alatt ilyen szuperre sikeredett? Hányszor írtad át?
2. Ha tetszett egy akkora cégnek, akik még egy Luc Besson-nal is kekeckednek, akkor miért nem lett belőle film? Ugyanez a rendezőkre! Te láttad, ahogy egy igazi élő producer olvassa a könyvedet, és közben csettinget a szájával? Jó barátok lehettek! Miért nem lett film?
3. Az összes barát nem számít semmit, az én barátaim is ilyenek, és mindenki máséi is. A filmesek között meg ez a kötelező udvariasság.
4. Ez a legnagyobb baromságod, már bocs: de ha egy könyv olyan szuper, hogy hasal tőle az egész világ, akkor miért nem lesz belőle film? Hiszen a szakértőknek tetszik, a sikert látják benne, a nagy bevételt, szóval a PÉNZT! A saját zsebükben! Ez egy rendkívül komoly szakma, vagy az kellene hogy legyen itthon is. Ami jó, az nem feltétlenül érvényesül, ez igaz. De a szerencse mindig a tudással párosul. Talán mégsem volt olyan nagyon jó az a könyv?
5. A magyar forgatókönyvírói pályázatokról meg nem is érdemes beszélni, mert mind komolytalan!
6. 2 kisfilmben dolgoztam, stáblistás voltam, na most mi van? Kit érdekel?
7. Pedig szerintem Bond-filmet egyikünk sem fog írni soha, sem Disney-t, mert magyarok vagyunk, itt, magyar életérzésekkel a fejünkben, szívünkben, és igenis itt kell kitaposni az utat a külföldi filmesekig...

Előzmény: Cavaliere (6)