Keselyű Creative Commons License 2002.03.08 0 0 735
Sziasztok!
Látom nem unatkoztok :)

Ha már az elektronika szóba került. Érdekes dolgot fedeztem fel a talicskámon. Ja, fordulatszám ügyben nem vagyok kompetens, mert nincs mérő a 1.4 8V RN-ben :(

Bocsi, de hosszú leszek.
Szóval, én nem kértem rádiót bele, az előkészítés gyári. Betettem a rádiót, és szépen műxik (sony xrc-5100). Rendeltetésszerűen, ill majdnem, de erről később. A rádió kap egy állandó 12V-ot, és kap egy kapcsolt 12 V-ot a gyújtáskapcsolóról. Így a rádió akkor kapcsol be, ha rajta van a gyújtás, ill. a kulcsot parkoló állásba teszem. Ha alapállásba fordítom a kulcsot, vagy kiveszem, akkor nem is megy a rádió.
DE, ha a ventillátor kapcsolót 0 állásba kapcsolom, vagy a ventillátorkapcsoló nem 0 állában van, de a szellőzés kapcsolót belső keringetésre fordítom, a rádiót be tudom kapcsolni. DE amint lenyomom az index kart, kikapcsol megint (ill ha meghúzom a fénykürtöt, vagy világítést kapcsolok). Akkor is kikapcsol, ha elfordítom a ventillátor kapcsolót (bár nem működik, hiszen áramot nem kap), ill ha a szellőzés kapcsolót belső keringetés állásba tekerem (mondjuk ekkor a ventillátort is lekapcsolja).

Eléggé muris, nem? Gondolhatjátok, mire ezt kitököltem, tisztára meghülyültem. Csak néztem, hogy egyszer működik a rádió azután is, hogy kiveszem a kulcsot, egyszer meg nem. Azt hittem, hogy rossz a gyújtáskapcsoló. Kíváncsi leszek, hogy mit szólnak majd a szervízben hozzá :)))

Ezért érdekelne engem is az elektromos rajz, mert tuti, hogy valami kóbor áramot kap, ami elég a rádiónak a működéshez. A kapcsolt 12V-on azért 1-3 Ampert is felvehet, és csak akkor szűnik meg, ha valami fogyasztót bekapcsolok, függetlenül attól, hogy kap-e áramot az a fogyasztó, vagy sem.

Na, mit szóltok hozzá? Ja, és bocs a terjedelemért.

Üdv, Keselyű.

PS: már túl vagyunk 4700 km-en, és még mindíg nagyon tetszik.