Sziasztok!
Hadd osszam meg veletek mai márkaszervízes tapasztalatomat (nem lesz rövid).
A családban van egy 6 éves Fiat Panda, Mono-jetronic befecsivel. Időnként előfordul, hogy nem indul be (a befecs. szelep nem nyit ki). Több sárga angyal és egy szervíz megállapította, hogy a szelep leragad, más kérdés, hogy igazából nem ez a baja. Sajnos még nem sikerült rájönnöm, de nem ez.
Ma elvittük a Fiat Boldizsárhoz hibakód kiolvasásra (6k körül lett volna). Bemegyünk, fószer kérdegezet, elmondom mit mértem ki, és mi az ami tutira jó (ne akarja velem megvetetni). Mondja, hogy jobb lenne hagyni kihűlni, hátha megint produkálja a hibát, szerinte így nem találnak semmit. Öt perc beszélgetés után (nyitott motortérrel :)), aszongya "hát talán a gyújtófej", majd újabbb 5 perc után már konkrétan gyújtófej felújításról beszélt, mint egyetlen lehetséges orvoslat, persze egy pillantást nem vetett a kocsira. Kicsit kételkedtem, főleg mikor benyögte a kb. 40ezres anyagköltséget.
Abban maradtunk, hogy ha kihűlt a motor (hadd legyen kicsit igaza :)), akkor rádugják a komputerre (addig kint hagytuk az udvaron a kocsit). Bemegyünk a váróba, 5 perc múlva (úgy látszik ez a standard idő :)) jön a szaki, kis papírt ad az ügyfélszolgosnak. Odamegyek, papíron cikkszámok és árak: induktív jeladó, elektronika, vákuumdob, meg a fene tudja még mi, összesen kb. 50e Ft értékben. Aszongya ezeket kell rendelni hozzá.
Én: Már szét is szedték, hogy ilyen konkrétan tudják?
Ő: öööö, igen.
Én: Biztos? (kinézek az ablakon) Csak mert ott áll a kocsi, ahol hagytuk.
Ő: öööö, akkor biztos kivitte a komputert.
Én: És az azt mondja, hogy a vákuumdobot cserélni kell?
Ő: öööö, idehívom a kollégát.
Kolléga: Hát azt hittem ezt már megbeszéltük.
Én: Akkor beszéljük meg megint. :))
Közben észrevettem még egy 68e Ft-os tételt a lap alján.
Én: Ez mi?
Kolléga: Hát a befecsi szelep háza fojtószelepházzal stb.
Én: Azt miért kéne kicserélni?
Kolléga: Hát mert már volt szétszedve, és a tömítések ugye...
(1 db O-gyűrűről volt szó, amit előzőleg olyan 5000 Ft-ra taksált).
Szóval a végén abban maradtunk, hogy ezt még otthon át kell gondolni. :)))
A szomorú az egészből az, hogy ha nem megyek el, akkor a tulaj (70 éves), szomorkodva bár, de kénytelen lett volna belemenni a javításba, hiszen a "mester" ezt mondja...
Bocsi, ha hosszú volt, de szerintem nem tanulság nélküli.
üdv
Scirocco