Sziasztok.
Pár szóban a két márkáról.
Minden egyes autó választását, vásárlását szubjektív és objektív oldalról kell és lehet
megközelíteni. Szubjektív az egyéni benyomás és megitélés, objektív pedig amit a kocsi tud és minden műszaki paramétere. A Peugeot teremtett egy új osztályt ill. újra definiálta a Ford Focussal megkezdett irányvonalat ami átmenet a hagyományos személygépkocsik és az egyterű autók között, amely kategóriában a Renault Scenic volt osztály teremtő. A sok blabla után az autókról.
Szubjektív vélemény:
Peugeot 307, a forma szép és harmonikus, a belső légköre nagyon barátságos /több féle belső kárpíttal rendelhető/, kényelmes. Kicsit a németes stílus jellemző a műszerek és a kapcsolók elhejezésére de nem annyira komor és egyhangú mint pl: Skoda Fabia. Barátságosak a színek, és nagy a tér. A dizel kivitelt teszt vezettem még tavaly és nagyon szimpatikus volt. A külső forma lehet, hogy modern de a P.206-ból kiindulva sokáig megőrzi frisseségét.
Az 1,9 td 90le. változat igazi utazó, túra autó.Nem túl dinamikus a moci, viszont nagyon kultúráltan működik.
Fiat Stilo.
A külőső forma inkább konzervatív, öreguras és a Punto után itt is az élekkel játszottak a tervezők. Nem feltűnő jelenség, sőt az 5 a változat feneke túlságosan átlagos ill. fantáziátlan. A belső tér
nagy itt is viszont az általam vezetett 1.6-os kivitel belső színvilága nagyon sivár volt. A műszerek és a középkonzol nagyon is németesre sikeredett ami viszont lehet, hogy prakitusság szempontjából előnyös de látványnak, élménynek már kevésbé. A belső kissé a Passat lekivilágára
emlékeztetett engem, nagy sötét felületek. Nagyon komor volt. Ennél a tip.-nál viszont nem tudom, hogy milyen kárpittal rendelhető még. Bár lehet, hogy ez a forma időtállónak fog bizonyulni.
A moci nem volt nagyon meggyőző. Számomra kissé kultúrálatlannak tünt. A dizelt sajna nem vezettem. Nem vagyok egyik márka elkötelezettje sem, engem inkább a küliny és a belbecs fog meg először és csak utána jönnek a száraz tények.
Hiába 20-30.000 km a szervíz intervallum ha évente kell szervizeltetni. A fogyiban sincs jelentős eltérés és mindegyik tip.-nak vannak előnyei és hátrányai. Nekem jelenleg Puntom van és ami miatt őt választottam a következők voltak.
- körül néztem, hogy ebben a kategóriában ki milyen autót kínál
- mennyi ideje van az adott tipus a picon
- tesztek vélemények újságokból
- márkakereskedő ill. értékesítő szaktudása
- próba vezetés és személyes élmény, benyomás
- pénzügyi oldala, finanszírozás, költségek, engedmények, ár/érték arány
Tehát vegyesen voltak szubjektív és objektív vélemények és benyomésok a tipust illetően.
Miért volt fontos a tip. piacra lépése?
A korábbi autóm egy Daewoo Matiz volt amit frissen vettem, talán 3-4 hónapja volt piacon.
Pár tip.hibája volt. Pl.: Kettes fokozatot nehezen vette be hidegen vissz. váltáskor.
2.5 évesen 31.500 km megtétele után a két hátsó lengés csillapító 10-12%-os volt /vizsga min. 60% fölött/. A gyártás megkezdése után 1 évvel hozták ki a módosított kivitelt, tehát a gyerek betegségeket ekkor orvosolták. Azóta valahogy nem pályázo zsír új tipusokra.
Üdv mindenkinek