Gabóca973 !
„Melyik az a cég akinek a nevét nem írhatta ki a oldalára Mr. Ozdoba?”
Én a Rolex-re tippelek. (Kizárásos alapon, ugyanis akit Genf-ből nagyon odavártam, az megvolt a manufaktúra listában.) Az persze már egy újabb kérdést vet fel, vajon miért is nem való írnia a cégről ???
Más, Poljot. Én erről eddig csak a jó véleményemet hangoztattam. Egyre, az általad említettek közül érdemes szert tenni. Az egy éves garancia felára pedig megspórolandó…
A kronográfszerkezetük igen jó felmenőági rokonsággal rendelkezik. Korábban már utaltam itt rá, hogy ennek - az 1975-től gyártott orosz szerkezetnek - az alapja a Valjoux 7734 volt. Azt pediglen igen jónevű kronógyártók, (pld. a HEUER) is felhasználták. Kissé úgy érzem, hogy a ’69-től fellendült automata kronográfhullám volt az, ami a feledés homályával sújtotta a werk-et, így aztán kedvező kondíciókkal az oroszoknál kötött ki. Ők aztán némi kiegészítéssel (pld. dátum) a legjobb pilótaórájukká tették.
Speedwagon !
Kösz a HEUER Cal.11 bemutatót ! Magamnak is el fogom menteni…
Ennek fényében kissé áttekinthetőbbé válik az Óra Magazin e tárgyú cikkének háttere. (A két robbantott ábra onnan is ismerős; a végén a Carrera, Autavia, Monaco felsorolás is ábrahű, még sorrendben is).
Azonban ami érdekes, az az, hogy ez a szkennelt prospektus ugye ’70-es. Amikoris már a Montreal a Cal.12-t kapta meg a múltkori link szerint. (Ja, SukosdG köszönet a jelzésért, ebből kiviláglik, hogy maga a Montreal is mekkorát változott, hogy később felvette ezt a 7750 családot.)
No, de a lényeg : eszerint egymás mellett futott a két, szinte azonos szerkezet ???
(Cal.11 és Cal.12. Ezt a gondolatot veti fel bennem a közelmúltban látott Autavia is a maga Cal.12 szerkezetével…)
J B !
„Ami pedig az argonnal töltöttséget illeti, nyilvánvalóan csak lezárás után töltik fel a tokot, nem hiszem, hogy a mester gázálarcban végzi a mütétet!
Itt egy kép a szelepről, (ugye, hogy mégis van a tokon ilyen!) akit érdekel nézze meg:
//home.wtal.de/cpm/ra/s103-ger.htm”
Szerintem nem kell ehhez gázálarc. Nyilván elegendő egy zárt kamra is, amibe be lehet „nyúlni” a benti munkadarabon a végszerelést elvégezni. Valami ilyesmit vegyészeknél láttam, ahol a doboz falába szerelve két beépített gumikesztyűféleség volt, így bent bármi elvégezhető volt a kintitől eltérő közegben. (Nyilván a szilikonolaj töltésű Sinn Hydro-kat sem szerelik olajjal töltött medencében a nehézbúvárok :)
Azonban, ha mégis a szelepes megoldás a valós, arról viszont a linked számomra nem árult el semmit. Sajna nem müxik…
Glashuette !
„Az autóm értékének ötszöröse van a kezemen.”
Erről a furcsa értékrendről az jut az eszembe, amikor egy ismerősöm családja egyszobás lakást bérelve tengette életét, azonban a férj presztízsokokból vett egy szinte új Audi V8-at (akkori top, az A8 elődje).
:-)