marmota:
Az uj 1.5 dCi koztes levegohutovel 80LE-s. Most mar nem csak az 1.9-es szivodizeleket gyorsulja le, hanem a JTD-ket is. A nyomatek nagyobb, a valtot hosszabbra lehetett meretezni, tehat a fogyasztas meg kisebb is, mint a 68 lovase. Fekek a Clio Sporte, a futomu idealis kompromisszum az uttartas es es a kenyelem kozott. Alapfelszereltsege igen jo. Az AutoGids tesztje szerint majdnem tokeletes auto, a rossz legellenallasi tenyezot hoztak fel hibajaul, ami miatt nem bir meg 170-et se menni, hiaba a viszonylag eros moci. A masik hibaja elvileg a rossz pozicioban allo kormany, de a brusszeli autoszalonon "felprobaltam", nekem pont kezre esik. Utana beultem a magamhoz beallitott ules moge hatra, es pont elfertem. (180cm magas vagyok.) Sajnos a csomagtere nem nagyobb, mint a mostani Fiat Unome, de vazze, ugyanannyit eszik gazolajbol, mint az benyabol, es nem ijed meg, ha emelkedot lat... Igaz, az ara is ketszer annyi lesz, de ha nem vehetek sportos autot (Alfa), mert takarekosat kell vennem, akkor ilyet fogok venni. (Nem t'om, mikor hozzak Magyarorszagra, de remelem, hozzak.) Ha lenne Thaliaban is ilyen moci, az lenne a legjobb, akkor a csomagtarto se lenne gond. (De lehet, hogy kivarom, amig 16 szelepet es valtozo geometriaju turbot is raknak ra, es akkor majd megveszem a 100LE/liter fajlagos teljesitmenyu dizelmocit... :-))
Ja, az ADAC-statisztikak a segelyhivasok alapjan keszulnek, az is beleszamit, ha a holgynek a palotapincsije veletlenul lenyomta a gombot, ugyhogy pont annyi jelentosege van, mint annak, hogy mi lett az ev autoja...
Azt pedig tapasztalatbol tudom, hogy QS9000-es minositest eleg harmatos minosegbiztositasi rendszerre is lehet szerezni, de azt is, hogy az ilyen "uj sepro jol seper" gyarakban gyakran jobban gettozzak az alkalmazottakat, mint az anyacegnel, sz'al en nem felnek a "torok" minosegtol...