Hét Creative Commons License 2002.02.06 0 0 topiknyitó
Ez a topik azért jött létre, mert most speciel elképesztő mérges vagyok, és jogszerű bosszúra szomjúhozom. Azt szeretném, hogy ha valakit kvázi átvernek egy boltban, vagy egy szolgáltató cégnél átvernek, az ebbe a topicba be tudjon írni, és kulturált formában negatív reklámként ócsárolhassa azt a céget(névvel, címmel, stb.), amelyik átverte.
Sajnos ma vannak cégek, amelyek a fogyasztóikat teljesen zöldségnek nézik, és ezt meg is engedhetik maguknak. Szerintem az egyik legjobb lehetőség a felaprózott kisebbség számára, hogy szavát felemelve egy esetleges közös bojkottot szervezzen vagy egyszerűen csak másokat figyelmeztethessen, hogy ne sétáljon bele a csapdába.

A bevezető után álljon itt az én balekságom:

Történt, hogy lakóhelyet váltottam, és gondoltam a minél zökkenőmentesebb lebonyolítás érdekében a régi lakóhelyemre bekötött MATÁV ISDN vonal egyik számát (a háromból) átirányíttatom az új telefonszámomra. Az ISDN vonalhoz INGYENES átirányítás tartozik.

Előtte tájékozódtam a MATÁV (a cég) honlapján és szórólapjaiból, hogy mennyibe is kerül az átirányítás. Az átirányításnak fix havi díja van. Semmilyen más információ nem található. Persze gondoltam arra, hogy ha esetleg más körzetbe vagy mobilra irányítom át akkor a különbözet engem terhel, mivel azt nem fogja senki kifizetni helyettem. Én viszont egy sima helyi átirányítást szerettem volna. Még szerintem a központ is ugyanaz.

Telik múlik az idő, és másfél hónappal később szólnak az előző lakhelyemről, hogy valami gond lehet az átirányítással, mert ugyan senki nem telefonál arról a vonalról, de tetemes számla kapcsolódik hozzá. Én megreklamálom a MATÁV-nál, gondolván valamit elrontottak.

Két hét múlva kiküldik a részletes számlát, amin tételesen szerepel az összes bejövő hívásom, megfelelő értékben. Pontosan arról beszélek, hogy nem csak az fizetett, aki engem hívott, hanem én is ugyan úgy minden percet kapcsolási díjjal együtt. Persze először el sem akartam hinni, de aztán felhívtam a MATÁV-ot, és mondták, hogy természetesen az átirányítással az átirányított hívásokat is mind ki kell fizetni. Én csak azt az egyet nem értem, hogy miért nincs erről sehol semmilyen információ se az interneten, se a MATÁV hivatalos szórólapján.
Jogilag pedig egyáltalán miért lesz az én szerződésem része egy olyan díjszabási rész, amit soha előtte nem láttam, a figyelmemet nem hívták fel rá, és nem is rendeltem volna meg a szolgáltatást, ha ezt tudom.

A MATÁVNÁL A HÍVÁSÁTIRÁNYÍTÁSÉRT A FIX HAVI DÍJON FELÜL AZ ÁTIRÁNYÍTÓ IS FIZET MÉGPEDIG AZT A PERCDÍJAT, MITHA Ő TELEFONÁLT VOLNA, KAPCSOLÁSSI DÍJJAL EGYÜTT.

Remélem mások, ha ezt elolvassák nem kerülnek hasonló helyzetbe, vagy ha már benne vannak legalább nem meglepetésként éri őket a telefonszámlájuk.

Természetesen ezt a topikot nem csak a MATÁV szemétségei miatt nyitom, hanem mert mások pont ugyanilyen inkorrektek lehetnek.

Bárki, akivel valami hasonló dolog történt írjon bátran.

Hét