Én úgy tudom, hogy a Mazdában egy ideje többségi tulajdonos a Ford Motor Company - sajnos. A vezetésben is egyre több volt Fordos és egyáltalán nem japán úr foglal helyet. (Hivatkozva a szerény eladási sikerekre és a veszteségre. Nem látják be, hogy a Mazda nem "folkszi" :-)
Így fordulhatott elő az a csúfság, hogy az abszolút innovatív és a szegmensében sikeres négyajtós 121-es utódjaként bemutatták a Ford Fiestát. Ha a Ludas Matyiban olvasnám, azt mondanám: jó vicc. De ezek komolyan gondolták. Egyszerűen nem volt hajlandó a Ford áldozni egy utód fejlesztésére.
Ugyanakkor az is igaz, hogy pénzügyileg tényleg elég mélyen volt a Mazda; nem tudom azóta mennyit változott a helyzet, de az utóbbi idők hírei (MPS-verziók, új 6-os, + tanulmányautók) alapján kezdek bízni benne, hogy magára talál a társaság.
(Azt már csak zárójelben merem vázolni, hogy lelki szemeim előtt látom a 323-as utódját, mint Mazda 3, csúcsverziója 2 literes, turbós, összkerék-hajtásos - bemutatásával egyidőben pedig bejelentik a "Mazda 3 WRC" programot...
Mindezt tudjátok be a késői órának - álmodom.)