Itt mintha lenne egy kis ellentmondás. Azt írod, hogy nem ismered el a művészet minőségi kritériumainak a létét. Ugyanakkor meg különbséget teszel a "szabad művészetek", és a "szórakoztatóipar" -mint 2 véglet- között. Ha a 2 között nem minőségi különbség van, akkor milyen? Szóval, hogy van ez? Beszélsz "művészi igényesség"-ről (és ez szerintem már önmagában feltételezi valamiféle minőség meglétét), máshol meg azt mondod, hogy nem jogos ez a fajta megkülönböztetés. Nem egészen értem.
Azt sem értem pontosan, hogy mi a problémád a "művészet fő funkciója a gyönyörködtetés" mondattal. Ezt nem én írtam, hanem abban a bizonyos szótári meghatározásban volt. Én nem is ezt a szót használnám, hanem inkább a "szórakoztatás"-t. És ezt igaznak gondolom mindenféle művészi jellegű társadalmi tevékenységre, a (de csak a zenén belül maradva) kortárs komolytól a techno-diszkóig.
Nem akarok minden egyes mondatra részletesen válaszolni, -hiszen azt hiszem, hogy az itteni félreértések nagyobb része inkább nyelvi, értelmezésbeli, mint tartalmi, lényegi- de azt te sem gondolhatod komolyan, hogy ez a részmondat "az un. komolyzenében semennyire sem csökkenti az értéket, ha valami 300 éves" azt mondja, hogy más műv. produktumok idővel bezzeg értékcsökkentek lesznek. Mellesleg, itt megint mindketten használtuk az 'érték' szót, holott, mint eddig kiderült, nem igazán sikerült eddig zöldágra vergődni vele ;-).
És ez az újdonság-téma... Nem kaptam rá választ, ezért még most sem tudom, szerintetek (már aki szerint) miért kell feltétlenül az újdonságokat hajhászni. Miért nem jó a régi (eseteg még nem ismert), vagy az akár 'gyártása' szerint új, de régivágású. Van egy olyan érzésem, hogy ez a mindenáron újra való törekvés, nem szolgálja feltétlenül (de nem elméletileg, hanem gyakorlatilag, itt és most) sem a minőség (bármi legyen is az), sem a szórakoztatás érdekeit. Gondolok itt pl. a tiszta zaj, vagy a tiszta free-improvization zenékre. Ezek azok, amiknek hallatán egy őszinte ember azt gondolja, hogy ilyet bárki tudna csinálni (csak mondjuk a megfelelő vashordókat, lábasokat, stb. kell beszerezni hozzá), de minek, nem érdemes. A múltkor tiszta kíváncsiságból hallgattam egy kis AMM-"zenét". Szerintem művészetnek álcázott blöff az egész. Azt gondolom, hogy a határok kitágítása, jó, szükséges, előrevivő, stb. dolog, de azt talán mégse úgy kéne csinálni, hogy vesszük az egyes zenei jellemzőket, aztán azokat egyoldalúan a végletekig kifacsarjuk. A zaj, az nem zene, a zenének viszont többnek kell lennie mint holmi egyszerű zaj.
A kérdésedre válaszolva, néhány avantgarde banda: Birdsongs of the Mesozoic, Area, Mr. Bungle, Biota, Dr. Nerve, Residents, Art Zoyd.