HAL9000
2002.01.16
|
|
0 0
683
|
HDIlover!
Az az őszinte igazság, hogy mielőtt megvettem ezt az autót, egy Toyota Corollám volt. 1.8D, 15 éves konstrukció. Azt mondam magamnak, hogy akkor cserélem le, ha lesz egy autó, ami azt teljesíti amit az. Szép design, nagyon jó (5-6) fogyasztás, kis szerviz igény. A 307 HDI megfelelő választásnak tűnt. Tudod, 4.2, 5.5, 6.9, csodálatos design. De a lényegre. Azért tartom magasnak a fogyasztásomat, mert amikor megvettem, az első tankolást 930 km-nél követtem el. Vegyes használat volt, kb. 5.8-ra jött ki. Ez elsőre, sőt másodikra is nagyon profinak tűnt. Aztán - nem tudom, hogy ehhez van-e köze a hidegnek - megugrott a fogyasztásom. Felmentem Pestre, meg vissza, nem kergettem az autót hiszen még új, 100-130-as tempó, de több lett - Mármint a foygasztás. Itt lett gyanús a dolog. A szervizesek tanácsára tényleg kímélve a gépet (légcondi eco-ban ill. off) használtam. Így kaptam 7.5-öt olyan vegyesre, amiben kb. 10% volt a városi meg-megállva. Én azt gondoltam, hogy a motorhőmérséklettel van valami baj. Mondván ha valami elcsúszott, és a motor állandóan fűti magát akkor attól van ez a +2l. Aztán kipróbáltam a dolgot egy tisztán városon kívüli körben, enyém volt a hetes, 100km szép egyenletes tempóban. Az eredmény 6.5. A 4.2 gyárihoz kicsit durva nem? Van egy 206-os emberem, aki állítja, hogy 4-ből megáll hosszú távon. Van egy másik (igaz Citroen c5 Hdi), aki szerint kímélve a gépet 5.5. Ilywen értékek mellett nekem se lenne eyg szavam sem. |
Előzmény: HDIowner (682)
|
|