IDOMERO: Persze, felteheted (szerintem is generálisan egyszerűbb tegeződni). Amit bármelyikünk ide feltesz, az alapállapotban nyilván közkincs. A "sáska" amúgy nagyon érdekes jószág, afféle félátmenet a visszavezető és nyugvó gátszerkezetek között. Érdekes gátszerkezete volt az No4-nek is, amolyam orsójárat-cilinderjárat hibrid, de nem találtam róla értékelhető képet. Kár, remélem idővel sikerül.
A Seiko-nak tényleg volt automata kronográfszerkezete, de szerintem a 80-as évek óta nem gyárt ilyet. Aukciós lapokon találkoztam ilyennel. Megpróbálok utánanézni.
TE_O: A hajszálrugókulcsok képei innen-is, onnan-is származnak. Amúgy alaki eltérésekkel felrakhattam volna még vagy harminc variációt, de már ennyit is túlzásnak éreztem... Főleg, hogy - mint tudjuk - az az igazi, ha nincs is hajszálrugókulcs. Kifejezetten régi szerkezetekkel pedig nem foglalkozik egy netes lap sem, de innen-onnan sok minden összejön. Tudom, hogy ez nem túl konkrét, de tényleg ilyen a helyzet, "csipegetni" lehet csak. Az orosz szerkezetek zöme nem koppintás, saját fejlesztés. Nem ritka persze, hogy valamelyik bevált svájci werket vették alapul, de nem lemásolták, csupán iránymutatónak tekintették (ugyebár a Merci sem koppintja Diesel és Benz motorjait, de az elv azonos). Ugyanakkor van már "echte" koppintás is persze. De ezzel ők dicsekednek a legkevésbé...
ORAGYUJTEMENY