atompyka Creative Commons License 2002.01.12 0 0 556
Macika, köszi a védelmet!

Nem vagyok autószerelő, nem szakvélemény:
Tény, hogy egy motor kompressziója adott. Az is, hogy a magasabb oktánszámú benzin tovább bírja az összenyomást, kompressziót, sűrítést, nevezd, ahogy akarod. Ebből szegényes ismereteim szerint a következő következtetést lehet kikövetkeztetni :-). Ha magasabb oktánszámú benyát tankolsz, és hozzá tudod állítani az előgyújtást, akár mehet is jobban a gép, mert később, a felső holtponthoz közelebb robban a keverék. Ha nem tudsz utánállítani, nem lesz jobb (esetleg alacsony fordon terhelve, amikor amúgy csörögni kezdene), mert ugyanakkor robban, a benya hiába bírná tovább a sűrítést. Ha alacsonyabb oktánszámút tankolsz, rosszabb lesz, mert vagy nem állítod hozzá (korábbra) az előgyújtást, és a korábbi, szabálytalan, sűrítésből eredő (mint a dízel) robban(gat)ás miatt csörögni fog, vagy hozzáállítod, és ekkor jön a kopogásos égés, mert szabályosan, szikrától ugyan, de túl korán, a dugó felfelé mozgása közben robban a keverék.
Mondom, nem vagyok autószerelő, ha tévednék, bocs, de én így tudom.

Üdv!
Tom

Ja, télleg OFF, bocs mindenkitől!