A 307 tapasztalataimról az előttem szólók véleményének tükrében:
Azt is vegyük figyelembe, hogy alig több mint 1 hónapja vettem át, tehát már jó fél évvel később mint az első szériák.
Ominózus Index kar:
Nekem finoman működik, egyáltalán nem érzem az alább írt durvaságot. Azt viszont el kell mondanom, hogy eleinte gyakran átkapcsoltam akaratom ellenére fényszóróra a világítást. Ennek oka többek között az is, hogy az index kar magam felé húzásával lehet a fényszórót működtetni a 307-ben, ellenben a korábbi autómmal (Ford Escort) amin pont tolni kellett ugyan ezt a kart. Eleinte ott is előfordult, hogy néha átkapcsoltam, majd megszoktam, hogy ha indexelek nehogy megtoljam az index kart sőt, ami most pont ellenkezőleg hat. De már ezt is megszoktam, úgy hogy minden rendben Ford Escortot pedig nem tervezek.
Autórádió fejegység:
Az első héten kétszer hülyéskedett, azóta egyszer sem. A legjobban a rádióvétel nem kellő érzékenysége zavar, még BP-n is gyakran ingadozik a hangminőség. A+ erősítőtől várom a megoldást. A hangszórók nekem nem felelnek meg az igényeimnek, de azt túlzás lenne állítani, hogy nem lehetne zenét hallgatni a kocsiban. Az én véleményem szerint 1/3 mélykiemelés a hangszínen, a Loudness kikapcsolásával elfogadható hangminőséget eredményez, ha nem hallgatod túl hangosan. Az igazi az lenne, ha mindenféle hangszínszabályzás nélkül is szépen természetesen szólna, de ehhez kell a jobb hangszóró. Még az is lehet, hogy egyszer, ha sok pénzem lesz szereltetek bele komoly HI-FI-t, de a fejegységet mindenképp meg akarom tartani. A rádió szolgáltatásai nekem nagyon tetszik. Hamar meg lehet tanulni és szokni a valós értékű nagyon hasznos szolgáltatásokat.
BSI elektronika:
Nekem hibátlanul a legkisseb bizonytalanságok nélkül működik. A szerviz szerint a korai szériák nem kielégítő tömítettsége okozott meglepetéseket a hirtelen jött hideg miatti párásodás következtében. Állítólag ettől már nem kell félni. Ami egy kicsit furcsa, de gyorsan megszokható, az a minimális késedelmi idő, a kiváltás és a végrehajtás között. Kb 1/3 sec. Szembeötlő pl a kürt, az ablakemelők vonatkozásában. Nem lehet pl csak úgy megütni a kürtöt, meg kell nyomni egy pillanatra, mert nem „váltódik” ki a hatása. Azt viszont még egy hónap múlva is élvezni fogod, hogy milyen elbűvölő meglepetéseket okoz a gondolkodó autóban összekapcsolt funkciók.
Zörgések:
Nekem a jobb első ülés háttámlája alig hallhatóan zörgött, amit a fejtámla rudazata okozott, a szerviz megszüntette. Ugyan csak alig azonosítható hangot adott a hátsó ülés támláinak reteszszerkezete, amit szivaccsal béleltem és teljesen megszűnt, a reteszelés is hibátlanul működik. Ezek jelentéktelen problémák, a futómű, illetve a motor, meg minden más teljesen hangtalan.
Motor futómű:
Számomra kellemes meglepetést okozott a motor ereje 1,6 létére a nehéz kasztnit élvezetesen mozgatja. Nagyon jól húz, és rendkívül csendes. Futómű nagyon stabilan vezeti az autót a szerpentinen is, ugyanakkor finoman csillapítja az úthibákat.
Kényelem, ergonómia:
Ez szinte tökéletes.
Egyetlen hibám van, a nem működő ülésfűtés. Holnaptól már ez egyik legalább jó lesz.
Jelenlegi legnagyobb hátrányát abban látom, hogy nagy a kereslet rá, minden alkatrészt gyártásba vontak és ezért nincs cserealkatrész. Remélhetőleg ez is átmeneti probléma.
Én mindenkinek jó szívvel ajánlom ezt az autót.