Hozzászólnék ismételten.A Rock nem halt meg,csak ő is besorolódott a többi műfaj mellé abból a szempontból is,hogy 3-4 évenként felmelegítenek újból egy időszakot és azt nyomják rogyásig.Az igazi invenciózus alkotók tartották mindig életben(a prog.nak nevezett zenék-amit főnök jogosan diszkónak hív-is elég paradox módon-ebből él,meg az olyan szellemek dolgaiból,mint Fripp.Tegnap a Starlesst hallgatva világosodott meg elöttem,hogy mennyit lopnak tőle.)Rock-on belül sok előadót tudnék mondani,akiktől elismerten csak lopnak és a kutya se ismeri őket.
Jazz-re nem vesztegetném a szót,se Davis,se Pastorius nem hiányzik az életemből.Nem képesek fílinget teremteni.A WR.nekem is inkább Shorterről szólt,a mai napig szívesen hallgatom a játékát.
Maga a műfaj nem halott,csak vegetál.Egy emlékeiből élő bogaras tata lett,aki azt mondogatja,hogy milyen jó volt néhány évtizeddel ezelőtt.Néha megszállja a frisseség(pl.Truffaz személyében),de másnapra mintha már nem történt volna semmi.És nem is fog előrelépni,amíg valaki nem határozza el újból,hogy új sztenderdek kellenek(Ettől függetlenül ne Hancockra várjunk) és amíg a zenészek nagy többsége főként az örökzöldeket nyomja,addig ez így is marad.De ezt már kifejtettem egyszer a jazz topikban.
A jazzrock már évtizedekkel ezelőtt megfáradt,ezért sem értem Weckl nevének hangoztatását,aki szintén csak a már beépített és egykor felfrissített sablonokat koptatja,amik már tíz évvel ezelőtt is halálosan unalmasak voltak.A régi jazzrocknál kevés bágyadtabb dolog történik szerintem ma a műfajban.Nem látom azokat az előadókat,akik újat hoznának.Frisell,Zorn,Truffaz és a L'Orchestre Du Contrabasse formáció nagyon kevés.(Utóbbi komolyzenéből kiindulva próbálkozik.Maga a név 8 nagybőgőst takar,akik a puszta zenén kívül rengeteg más megdöbbentő effektus kreálására ragadtatják magukat.Pl.kiküt a komp,ciripel a tücsök,stb.Érdekes és szerintem elég prog.szemléletű próbálkozás.aa.