Muanyag, BadGe:
Ezennel átveszem a döntőbíró szerepét:-)
mert tájékozódni vagy látás után kell, vagy pedig elegendő a GPS koordináta és a légterek viszonya.
Látás után repülni annyit jelent, hogy összeveted az eléd táruló látványt a térképpel. De az nem mindegy, hogy a térkép betölti-e pilótafülkét, vagy folyton hajtogatni kell, vagy rá kell nézni egy ergomániás képernyőre. (Nyilván erre van az AeroMap is). Egyszer már elsütöttem ezt a poént, most idézem önmagamat, a GPS a VFR térkép mellett arra kell, hogy biztos legyél abban, hogy az elötted levő falu, út, stb. az-e amire gondolsz, és meggyöződj róla, hogy a szél nem fújt le a kurzusról.
Ha egy térkép csak utakat, folyókat, városkontúrokat tartalmaz, akkor azon elférnek még a légtérhatár-vonalak is. A kettő együtt kell.
Muanyag:
A "légterek és a GPS koordináták viszonyának" a kérdését ne is feszegessük, mert nem is értem mire gondolsz, egyébként semmi jelentősége.
Igaza van BadGe-nek, mert mivel a légtérhatár nincs felfestve a látott tájra, tehát tudnod kell, mikor lépsz bele. Ez annyira fontos, hogy az igazi repülös programok jelzik is, ha a közelükbe mégy, mert abban nem lehet bizni, hogy a pilcsi fejben tartja, hogy a Budapest TMA Abonynál kezdödik és észre is veszi. Van ilyen területfigyelö szolgáltatása a Win_Lognak? Hogy teszed be a magyar légtereket?