martisz Creative Commons License 2002.01.10 0 0 202
Nos, hogy ne csak súroljam a témát megosztom veletek múlt heti élményemet: Eljutottam oda hogy a terepasztalom alatti tárolópályaudvar váltóit bekötögessem. Lenz rendszer+LI100F freiwald féle trainCo.val vezérelve. ROCO váltók vezérlése LS100-al.Első négy váltó, első LS100.Minden rendben. Következő négy, következő LS100 és kezdődik a programozás.Az első lépés az LS100 J,K bemenetét az LZ100 P,Q kimenetére. Első problem: Az LV101-ből kihúzom a két kábelt J,K kimentből, ugyanazzal a mozdulattal be a P,Q kimenetbe. A két csatlakozó, (ha egymáson van az LZ100 és az LV101) pont egymás felett van, így pofon egyszerűnek tűnik az átrakás.Próba..hiba..kinyitom az LS100 német leírását,12.oldal..fél óra és rájövök, hogy az LV101-ből kihúzott két vezetéket átlósan kell az LZ100-ba bekötni...programozás..F-8-ENTER-REG-R-1 az új R szám a 14 oldalon lévő táblázat szerint 2-es, ehhez tartozó négy váltó címe 5-8 ig, a feedback-címe 9-16-ig, tehát beütöm, hogy kettő...visszakábelezés...próba...a két LS100-as egyszerre mozgatja mindkettő 1.helyre bekötött váltóit..4 óra szarakodás, ide-oda kábelezés, újraprogramozás, LS100 csere(gondoltam rossz, és nem engedi átprogramozni magát), míg végül kipróbálom, hogy az R-t nem 2-re, hanem 5-re adom meg...csodák csodája minden gyönyörűen működik. A végeredmény: mielőtt egy új LS100-at bekötünk a rendszerbe, át kell programozni, mert 1. az alapbeállítás mindegyiken, és az R-re az első váltócímet nem a dekóder kódját kell beírni, tehát az 1-nek 1-et, a 2-nak 5-öt, a 3-nak 9-et és így tovább 253-ig. Ennyi velősen.