attigirb Creative Commons License 2002.01.04 0 0 39
A reklám nem egy szórakoztató műfaj...
Ált. vannak elképzelések arról, hogy milyen a célközönség, arra kitalálnak vmit. kitalálják az "alaphangulotot" aztán megtervezik az egész kampányt...mikor hol nyomulni, mennyit stb viz. elemek, slogen, klip stb. Aztán mikor a kampányok agyes álllomásai bekövetkeznek akkor a marketingfavágók megrendelik a megfelelő helyeken a "részletek kidolgozását" megcsináltatják az újsághírdetéseket, rendezvényeket, tv, óriásplakát, kirakati/autó-ragacs stb. Mindegyiknek ugyanarra a sémára kell készülnie, mert a strtégia ugye, de ez alól is vannak röhelyes kivételek :-). Aztán miután elkészülnek az első tervek még finnyognak még módosítgatnak és már kész is. Ált. idő sincs rá, hogy rendesen megtervezzenek valamit, megaztán fölösleges is, úgyis a sematikusat szeretik amit már megszoktak. Saját tapasztalataim szerint, ha jó a feladat, van rá idő, ötlet, tud csinálni az ember kb 3-4 kidolgozott tervet, de oda kell adni 10-et, hogy meglegyenkilóra. Szinte biztos, hogy a megrendelő az alsó harmadából választ és azt lúgozza tovább.
A határesetek a legbiztosabbak. Az igazán jó dolgok valakinek nagyon bejönnek, másoknak nagyon nem. Hatékonyságra megy...
Előzmény: tier nan gorduin (37)