Törölt nick Creative Commons License 2001.12.21 0 0 3213
És az előbbi kereskedelmi gondolat tán jól passzol APT korábbi felvetéséhez is.

"katasztrofálisnak tartom, hogy külön, már nálunk is a felsőoktatásban tanított, diplomával honorált iparággá vált a reklám és marketingtevékenység áltudománya, az, hogy hogyan lehet az átlagemberre rásózni egy csomó olyan selejtes szart, amelyre nincs, és soha nem is volt szüksége"

Én azért nem lőném le, aki ilyen módon vesz CASIO-t, csak sajnálom.

Lehet, hogy mindez azért is van, mert jómagam még az említett oktatás első, azaz úttörő évjárata alapján végeztem (posztgraduálisan az akkori KVF-en) és ott a manapság érezhetővel nem teljesen megegyezőként definiáltuk a reklám tartalmát. Mindehhez hathatós támogatást nyújtottak a szakma nagyjai, így mi legalább nem szedett-vedett hirtelentáltosoktól próbáltunk érdemes tudásra szert tenni.
Egy reklámcég valójában semmit nem tehet a megbízó jóváhagyása nélkül. Így ez biztos, hogy a gyártó, vagy forgalmazó szándékát tükrözi, nem pedig a becsapni szándékozó gonosz marketingesét (aki viszont köteles kidomborítani valami érdemlegeset a cuccról, különben mindketten felsülnek).
Sőt odáig megyek, hogy a szakma egyik nagy mogulja, David Ogilvy szerint az arra érdemtelen áru is eladható a reklám által. EGYSZER !
Ami pedig a másik szimpi gondolata és tette volt ebben az iparágban, az az, hogy azt vallotta, hogy azonosulni érdemes a reklámozandó tárggyal. E célból Ő a korábbi Rolls Royce megbízásból származó járgánya helyett áttért a VW megbízás során a bogárhátú használatára.

Tehát tömegbelövetés előtt inkább viseljen a reklámozó is CASIO-t.

És hát sajnos be kell látnunk, hogy az emberek legtöbbje csak annyira fogékony cikkei iránt, hogy megfelel neki az általunk sz@rnak minősített cikk is, csak akadjon rajta valami vonzó (amit viszont közölni kell a vakjával, mert ha kiszúrja a szemét, akkor sem veszi a fáradtságot, hogy észrevegye) és így jófajta fogyasztói társadalombéli tagként rá is ugrik vevőként.

Mi pedig megtehetjük, hogy felülemelkedünk és megállapítjuk, hogy korunk pestise, a vásárlási láz már megint elkapott valakit. Legfeljebb még mérgelődünk, hogy a környezetünket is mocskolja ez által.