szasza_hungary Creative Commons License 2001.12.16 0 0 2329
Hogy jártam megint a Matávval....
"Sajnos ismét csalódnom kellett a MATÁV-ban, de már nem elöször.

2001. december 14-én dél körül vettük észre, hogy süketek a ISDN központra kötött végberendezéseik. Ekkor megpróbáltam felhívni a 143-at. Természetesen a hívott szám mobil telefonról nem hívható. Erre a tudakozó azt a felvilágosítást adta, hogy próbáljam meg MATÁV vonalról hívni. Azt azonban nem értem, ha egyszer nem működik a telefonom, akkor hogy hívjam vezetékes telefonról a hibabejelentőt. Megpróbáltam a 1212-öt felhívni (ezt lehet mobil számról), hogy próbálják megadni a hibabejelentő számát. Ők is azt mondták, amit a tudakozó. Azonban elmondtam a kolléganőnek, hogy kicsit gondolkodjon. Erre nagyon kedvesen odakapcsolt. Majd újabb kapcsolgatások után végül is eljutottam a hibabejelentőig:
2001. december 14-én 13.06 perckor hibát jelentettünk Önöknek (80/555-143-as számra).
A hiba leírása a következő volt:
„Ha valaki megpróbál felhívni minket, akkor a vonal nem csöng ki a hívott készülékén vagy azt mondja be, hogy a hívott számon előfizető nem kapcsolható. Azonban nálunk az összes készülék (ISDN telefon és az ab1, ab2 portokra kötött analóg készülékek) csöngenek. Akkor sem hagyja abba, ha az egyik készüléket felvesszük, mert a többi tovább csörög.
Amennyiben felemeljük a telefont, nem ad tárcsahangot.”
A hibabejelentős kollégájuk, nagyon korrektül elmondta, hogy felveszi sürgősségre az ügyet, hiszen náluk, a központban lehet a hiba.
Nagyon meglepődtem a MATÁV gyorsaságán, amikor húsz perc múlva felhívott a szerelő. Elkérdezett mindent még egyszer. Majd azt mondta, hogy kisebb hiba van a központban, de hamarosan kijavítják.
Péntek este hat órakor a Hibabejelentőnél azt mondták, hogy már a kollégák a központban vannak, és a mi hibánkat javítják.
Szombat reggel nyolc órakor: most értek oda a kollégák a központhoz és egy két órán belül elkészül.
Szombaton többször érdeklődtem a fenti telefonszámon, és minden alkalommal ugyanazt mondták, hogy most éppen a mi ügyünkön dolgoznak, de ne aggódjak, mert mindjárt elkészül.
Azóta természetesen többen akartak felhívni minket, és így a vonalak folyamatosan csörögtek.
Vasárnap reggel egy győri kolléganőjük udvariasan elrendezett, mondván mit képzelünk a MATÁV hétvégén nem javít ki ilyen hibát, csak hétfőn. Erre csak azt gondolhattam, hogy két napig minden MATÁV-os a telefonon úgy hazudott (bár nem szeretem ezt a szót használni) ahogy csak akart.
Majd felhívtam a 198-at, hogy segítsenek megadni a pécsi szerelő számát, aki ügyeletben van, hiszen a pécsi MATÁV központ nem veszi fel a telefont. A kolléga tovább kapcsolt a tudakozó ügyeletvezetőjéhez, aki felvilágosított a MATÁV üzletpolitikájáról:
„Sajnos igen, ilyen a MATÁV, hétvégén nem dolgoznak a szerelők, és sajnos mindenki a tudakozóban panaszkodik, mert ők azok akik felveszik a telefont”.
Már a MATÁV-val kapcsolatban semmin nem tudok meglepődni, hiszen egy hónappal ezelőtt a Pécs és Budapest között lévő Internet szolgáltatói vonalat sem tudták kijavítani 24 óra alatt. Bár akkor nem egyedül engem érintett a hiba, hanem az egyik legnagyobb internetszolgáltató 72-es körzetben lévő összes előfizetőjét. Akkor nem egy egyszerű előfizetőről hanem kiemelt előfizetésről és több száz szenvedő félről volt szó. A Inter.Net-nél közölték, hogy sajnos ők sem tudnak mit tenni a MATÁV-val, de most már nem sokáig kell velük szenvedni.
Ez olyan, mint amikor hétvégén balesetet szenved az egyik MATÁV-os igazgató és beviszik az éppen sürgősségi ellátást biztosító kórházba. Erre az orvos azt mondja: „Mindjárt ellátjuk”. Majd másnap amikor még hozzá sem nyúltak és ott fekszik félholtan akkor azt mondja a másik orvos: „Te szerencsétlen MATÁV-os nem tudtad hogy hétvégén mi sem tartunk ügyeletet?!”. Erre hétfő reggel nyolcra meghalt, amikor megérkezett az orvos, és azt mondja a többieknek: „Ennek is hétvégén kellett balesetet szenvednie, de nem baj, jövő évtől már más kórházba is mehet.” Azonban neki már mindegy, hiszen nem a jövő évben fordult elő vele az eset hanem most.
Felmerülhet az emberben, hogy miért fizetek majdnem tízezer forintos előfizetési díjat, amikor hiba esetén a MATÁV lassan intézi az ügyeket. Persze most még monopol helyzetben van a héten, de ezzel az üzlet politikával nem sokáig tarthatja meg az előfizetőit.
Meglepődve olvastam az ISDN szerződésünk mellékletén a következőt:
Használhatatlanság: 44 óra/év – sajnos ez már jóval több mint az éves kiesési idő, mivel már nem ez volt az első hiba, amit a MATÁV lassan javított ki.
Vasárnap többszöri telefonálgatás után tíz órakor sikerült elhárítani a hibát a központjukban, úgy hogy hozzánk nem kellett kijönni, bár ezt pénteken is tudták. Vasárnap reggel a győri kolléganő szerint blokkolták az ügyet, várjunk hétfő reggelig. Úgy érzem, hogy csak annak köszönhető, hogy kijavították a hibát vasárnap, hogy én jártam utána a telefon szerelőnek, kerestem többször a pécsi Aidinger úti központjukban. Ha nem tettem volna, akkor még most sem működne a telefonom.
Sajnos úgy érzem, hogy ebben az ügyben sem járt el megfelelően a Szolgáltató, hiszen a hiba kijavítása a XXI. században, ilyen technikai színvonal és szakember apparátus mellett nem vehet igényben két napot. A hibabejelentésre szolgáló telefonszámon sajnos nem tudtam érdemi információt szerezni, hiszen minden alkalommal mást-mást mondtak. Vasárnapra már azt éreztem, hogy a munkatársak vagy ennyire nem értenek a telefonos kommunikációhoz, vagy csak jól megtanultak mellébeszélni."