Néhány tény:
1. Magyarországon a legmagasabb reklámbevétele az RTL Klubnak van a kereskedelmi televíziók közül, erről nekem van tényleg megbízható (nem listaáras, hanem nettó bevételes) forrásom), ez 2001. január-szeptember között 13 647 430 000 Ft volt, a legeslegjobb hónapokban (április, május) 2 milliárd fölé ment, de a hirdetési ipar és a reklám számára holt időszakokban, pl. január, augusztus, alig érte el a 800 milliót.
2. Ebből a pénzből a kereskedelmi televízió nemcsak a munkatársait fizeti ki, hanem többek között jogdíjakat, közvetítési díjakat, a földi sugárzás díját, az ORTT büntetéseit, na meg koncessziós díjat fizet az MTV-nek, sőt még a rezsire is telik neki.
3. Tessék osztani-szorozni! Az RTL-nek van a legtöbb tisztességes bevétele, ez éves szinten alig éri el a 20 millirádot. Az MTV kap ugyanennyit közpénzekből, elengedtek neki idén 14 miliárdnyi köztartozást és kap több milliárdnyi koncessziós díjat. És ezért igen színvonalas, magas költségű műsorokat sugároz, ugye. :))
4. A Médiatörvény a földi sugárzású csatornák számára a napi műsoridő 25 százalékában írja elő közszolgálati tartalmú műsor sugárzását. A tv2 40, az RTL Klub 31 százalékot írt alá, és igyekszik betartani, tehát bőven túlteljesíti a kötelezőt. (Szerintem be is tartja, az ORTT ebben kekeckedik persze.) A kereskedelmi adók egyébként úgy élnek meg, ahogy tudnak, ahogy lehet. Furcsállom, hogy most ilyen topic indul, amikor köztudott, hogy az elmúlt évekhez képest rossz idők járnak a kereskedelmi médiumokra, a gazdasági recesszió hatására a vállalatok a marketingköltségeket faragják le a leghamarabb, az európai RTL-csoport EBITDA-ja várhatóan 40 százalékkal lesz kisebb, mint tavaly. A Slágerrádió sem bírja kifizetni a koncessziós díjat... Ugyanakkor a médiának nincs olyan sok pénze, hogy keresztbe ne tudjon neki tenni bármilyen kormányzat, ha akar. Berlusconi úr Itáliában már felvásárolta az összes nagyobb tévét, rádiót, napilapot; itthon az ORTT próbálja idomítani a tv2-t. Érezzék csak magukat "igazi vészhelyzetben" ;)