Kedves Boró!
Kérdésedre a választ már tömören megadta ZolikA, egy kicsit bővebben az én véleményem: először is szigorúan a műszaki tulajdonságokra szorítkozva, a TS magasabb szinten áll, mint az Ecotec. A TS-ben: változóvezérlés, hengerenként dupla gyertya, a 2 literesben változó szívócsőhossz, az Ecotec pedig egy minden extrától mentes, halálosan egyszerű 16 szelepes injektoros motor. És a TS minden szempontból az Ecotec fölött teljesít a valóságban is. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy a jelenlegi TS 97-ben jelent meg, tehát gyakorlatilag már egy kifutóban lévő konstrukció, valamint hozzávesszük még az Ecotecek közismerten magas olajfogyasztását (tudom, nem mindegyik olyan), akkor szvsz egyértemű, hogy melyik képvisel fejlettebb technikát. Ezzel együtt a TS-re is ráférne a fejlesztés, ami nyilván be is következne, ha a Fiat nem úgy állna, ahogy és ha nem történt volna meg a GM házasság. Érzelmi alapom egyébként nem sok van a TS védelmére, az én Alfám ugyanis nem TS motoros és a fentiek ellenére nem is vagyok 100%-ig kibékülve vele, de azért az Ecotecnél jobbnak tartom. Az említett 156-al szerzett tapasztalatoddal azt hiszem egyet tudok érteni, bár nem részletezted, hogy mi nem tetszett benne. Én is vezettem ugyanilyet (igaz az SW volt), mit mondjak lehangoló volt. De biztos vagyok benne, hogy egy 1.6-os Vectra méginkább az lenne. Szerintem egy ekkora autóba egyszerűen nem való 1.6-os motor, a 156-ot 1.8-nál kellett volna kezdeni. Ha viszont körülnézek az utcán nem vagyok biztos benne, hogy kifizetődő lett volna ez a Fiatnak, a 156-osok 80%-a 1.6, úgy látszik a többségnek ez is megfelel. Ez a motor 145/6 méretű karosszériához való, ott igen jól teljesít.
Más
Említetted okidokinak címzett válaszodban az Olds Aurorát. A nicked és ez alapján egy sanda gyanú ébredt bennem... Ha jól tudom, te most az USA-ban élsz, ha nem vagyok indiszkrét, mióta van ez így? Magyaro.-n nem volt céged a 90-es évek elején?