Kedves kaleb! Az rendben van, hogy osztod itt az észt, de akkor legalább alapfogalmakkal tisztában kellene lenned:
"kaleb 18:59:05 (82)
Tudod mi az a márkaépítés, és mi az a márkavédelem?
Az, hogy a Red Bull nem gyárt Red Bull Extra néven málnaszörpöt, Mercedes Benz néven nem forgalmaznak rollert, a Newsweek nem közöl pornóképeket és a Libri nem ad helyet könyváruházában olyan ember könyvbemutatójának, aki néhány héttel előbb a televizióban úgy beszélt, mint Bayer Zsolt."
Itt kevered a márkavédelmet az imázsépítéssel. Egy termék lehet márka, ahogy a Red Bull is, egy cég csak akkor, ha a termékeinek márkaneve megegyezik a cég nevével pl. Sony, de nem hinném, hogy sok Libri márkanéven futó könyvet olvastál. A Libri az imázsát építi, hogy le, vagy fel az megítélés kérdése.
"kaleb 2001-11-30 15:30:23 (126)
Egy lapnak kell legyen szerkesztési politikája és felismerhető arculata, egy könyvesboltnál ez más, de azért ott is van ilyen. Mert ő is pozicionálni akarja magát a vevők tudatában."
Itt az a tévedés, hogy terméket pozicionálnak (egy lap az termék) és nem magát a céget. A Libri pedig nem hinném, hogy terméknek nevezhető.
Az én véleményem az, hogy a Libri a piacon róla kialakult kép védelmében lépett, de szerintem nem jól, mert sokkal többet ront rajta, ha elterjed, hogy politikai okokból cenzúrázza a szerzőket, mintha a szerzők egyike egyszer elengedte magát, de majd a piac eldönti.