sansalvador Creative Commons License 2001.11.30 0 0 1356
Szevasztok!

Ezt az olajos dolgot én is olvastam. Hát a fene tudja. Olyat viszont én is láttam régebben és ez nem vicc, hogy egy márkaszervizbe kötelező szervizre -igy olajcserére is- bevitt 205 Pug dizelben csesztek olajat cserélni (viszont felszámolták) és még mielőtt a járgány elérte volna a következő olajcsere idejét, szinte csak iszap jellegű mocskot tudtak leengedni belőle. A motor teljesitményén és járásán vette észre a változást a tulaj. Utána el is kellett, hogy adja. Mondjuk a korábbi dizelek, főleg kényesek voltak a 10 ezres olajcserére, sőt ha jól tudom inkább a 8 ezres volt az optimális. A benzineseknél pl nálam 30 ezer km az olajcsere ciklus. Ezt viszont nem tartom be, bárki bármit is mond. Én 15 ezernél megcsináltam az első olajcserét, ha kell, ha nem. Főleg ha az ember még hajtja is, mindenképp szükséges szvsz.
Na szóval talán ilyen olajcserés átverést csak nem mernek manapság megcsinálni, azt viszont megint tudom, hogy sok szerviz elég gagyi olajjal dolgozik és sz@rik a gyári előirásokra. A lényeg az olcsó, nagyobb árrésű olaj és nem biztos, hogy az van a hordóban ami rá van irva. Ezt maga a haverom mesélte, aki mint már emlitettem autószerelő és korábban a Peugeot-nál dolgozott. Én egyébként korábban mindig Total olajjal jártam, most Mobillal. A motorjaim soha még csak nem is köhögtek tőlük.:-)